„Tai yra mūsų iniciatyva naujiems nariams pritraukti“, - DELFI sakė „Vilniaus taupomosios kasos“ valdybos narė ir administracijos vadovo pavaduotoja Eglė Petrauskienė.

Specialistai kritiškai vertina finansinių institucijų pastangas pritraukti naujų klientų dovanų čekiais.

„Pamenu, kai vyko referendumas dėl stojimo į Europos Sąjungą už lipduką „aš balsavau“, buvo siūloma skalbimo miltelių arba alaus – tuomet eilės buvo kilometrinės. Tad, manau, ir siūlomas dovanų čekis gali lemti žmonių apsisprendimą“, - sako Kauno technologijos universiteto socialinių mokslų daktarė Ligita Šarkutė.

Mokslininkė sutinka, kad skatinimas dalyvauti finansinės institucijos veikloje dovanų čekiais, atrodo mažiausiai keistokai.

„Ši situacija yra sudėtinga keliomis prasmėmis: vertinant tik iš rinkodaros pusės, kiekvieno rūpestis yra savo prekę parduoti, tačiau svarbūs yra ir etikos klausimai. Kai kuriose šalyse finansinių įstaigų reklama yra reguliuojama taip pat griežtai kaip ir alkoholio“, - sako nepriklausomas rinkodaros konsultantas Audrius Savickas.

Tačiau jis primena, kad klausimų, ar finansų įstaigos etiškai pateikia informaciją savo klientams, yra kilę ir anksčiau.

Audrius Savickas

„Galima kalbėti ne tik apie kredito unijų, bet ir apie bankų elgesį, kai, pavyzdžiui, subtiliai manipuliuojama rodant kreditinės kortelės likutį kaip lėšas sąskaitoje: žmogui sudaromas įspūdis, kad sąskaitoje yra daug pinigų, nors iš tikrųjų rodoma, kiek žmogus gali pasiskolinti“, - pastebi A. Savickas.

Pasak jo, net jei kredito unija argumentuoja, kad žmones kviečia tapti nariais, turi būti apgalvota, kaip juos paskatinti naudotis paslaugomis, o iš pateikto pasiūlymo susidaro įspūdis, kad „Maxima“ taip pat dalyvauja organizuojant akciją.

„Šiuo atveju susidaro įspūdis, kad „Maxima“ prekinis ženklas dalyvauja šitame pasiūlyme“, - dėsto A.Savickas.

Prekybos tinklas: nieko bendra su akcija neturime

Prekybos centro „Maxima“ atstovai sako, jog su „Vilniaus taupomąja kasa“ ar kita kredito unija nevykdo bendradarbiavimo projektų.

Paklausta, ar ši reklaminė kampanija suderinta su „Maxima“, E.Petrauskienė sakė: „ne, mes tiesiog pirkome jų dovanų čekius“. Ji taip pat patvirtino, kad kredito unija dovanų čekių įsigijo nemažai.

„Mes suteikiame galimybę dovanų čekius ir korteles įsigyti visiems klientams, kitas klausimas, kokiu tikslu jie panaudoti. Na, taip pat kyla klausimas, kokia yra „Vilniaus taupomosios kasos“ reputacija, nes šiemet sausį Lietuvos bankas buvo suabejojęs, ar jie teisingai įsivertina riziką. Kalbant apie reputacijos dalykus, aišku, mes saugome savo reputaciją ir paprastai bendradarbiavimo projektų nepradedame su prastos reputacijos įmonėmis, bet šiuo atveju mes nebendradarbiaujame. Jeigu jie būtų mus įspėję, kam nori naudoti mūsų produktą, mes būtume tai atsakingai įvertinę“, - komentavo „Maxima“ atstovė spaudai Renata Saulytė.

Ji dėstė, kad „Maxima“ laikosi pozicijos, kad reklaminė kampanija turėjo būti suderinta su prekybos tinklu.

„Mes susisieksime su „Vilniaus taupomąja kasa“. Jeigu jie būtų nusipirkę vieną dovanų kortelę ir kažkam padovanoję, tai būtų viena kalba, bet jie pirko pakankamai didelį kiekį ir naudojo savo komunikacijos tikslais. Paprastai esame sutarę su visais partneriais, kad jeigu naudojamas mūsų prekės ženklas, mūsų vardas, mūsų produktas, visą laiką prašome tai suderinti. Bandysime skambinti ir aiškintis, ieškoti priežasčių ir užtikrinti, kad tai nepasikartotų ateityje“, - teigė R. Saulytė.

Lietuvos bankas turi priekaištų, bet palūkanų normos - tinkamos

Sausį skelbta, kad Lietuvos banko Priežiūros tarnyba, remdamasi Lietuvos centrinės kredito unijos (LCKU) atliktu „Vilniaus taupomosios kasos“ veiklos vertinimu, davė kredito unijai raštiškus nurodymus apriboti skolinimo sandorių sumą ir indėlių palūkanų normas.

LCKU atlikto vertinimo metu buvo nustatyta, kad ši kredito unija kreditavimo veiklą vykdo tinkamai nevertindama iš sudaromų ir sudarytų skolinimo sandorių atsirandančios rizikos, t. y., sudarydama sandorius, nepakankamai įsitikina, ar kliento finansinė ir ekonominė būklė leidžia tikėtis, kad jis tinkamai įvykdys sutartinius įsipareigojimus. Kredito unijai nurodyta nesudaryti skolinimo sandorių, kurių suma didesnė nei 30 tūkst. Lt, o indėlių, priimamų iš neprofesionalių rinkos dalyvių, palūkanų normas unija privalės nustatyti atsižvelgdama į rinkos vidurkį.

Lietuvos bankas nurodė kredito unijai „Vilniaus taupomoji kasa“ minėtus nurodymus vykdyti laikinai, kol bus atliktas kredito unijos inspektavimas ir Lietuvos banke įvertinti šio inspektavimo rezultatai, bet ne ilgiau kaip iki 2013 m. birželio 1 d.

Akcija tapti unijos nariu taip pat galioja iki šių metų birželio 1 d.

“Šiuo metu kredito unijos siūlomos palūkanų normos už terminuotuosius indėlius nacionaline ir užsienio valiuta neviršija Lietuvos banko nustatyto apribojimo”, - DELFI patikslino Lietuvos banko Riziką ribojančios priežiūros departamento Kitų finansų įstaigų priežiūros skyriaus viršininkė Danutė Darginavičienė.