Apie galimybes stabdyti dalį gamybos svarsto ir pagrindinius elementus kineskopams - kreipiamąsias sistemas gaminantis "Vilniaus Vingis".

Šitokių priverstinių atostogų priežastis - nepalanki situacija Europos rinkoje, į kurią su pigiais gaminiais veržiasi Pietryčių Azijos gamintojai.

Tuo tarpu ekspertų nuomone, tokia situacija susiklostė dėl to, kad pagrindinės investicijos buvo skirtos gamybai didinti, o ne diegti naujas technologijas. Jų tvirtinimu, Panevėžio "Ekranas" atsidūrė sudėtingoje situacijoje, tuo tarpu bendrovės "Vilniaus Vingis" perspektyvas jie vertina palankiau.

Didžiausi televizorių gamintojai visame pasaulyje jau prieš keletą metų pradėjo pereiti prie televizorių su skystųjų kristalų (LCD) bei plazminiais ekranais gamybos.

"Hansabanko" finansų analitiko Vidmanto Šaferio tvirtinimu, "Ekranas", priešingai nei daugelis kitų bendrovių, investavo ne į technologijas, o į gamybos pajėgumus. "Ekranas" 2002-2003 metais į gamybą investavo beveik 200 mln. litų.

"Niekas nesako, kad kineskopai nebus gaminami. Tačiau kai pati rinka neauga, o kai kurie gamintojai didina pajėgumus, konkurencija tik didėja. Pelno gauti nepavyksta beveik niekam", - teigė finansų analitikas.

V.Šaferis atkreipė dėmesį ir į tai, kad "Ekranas" orientavosi bei investavo į mažo bei vidutinio dydžio kineskopų gamybą. "Matyt, "Ekrano" strategija nepateisino lūkesčių. Šimtai milijonų litų į technologijas, kurios, kaip pasirodė, neduoda laukto pelno", - įvertino V.Šaferis.

Anot finansų analitiko Dariaus Klimašausko, "Ekrano" nuostata jau senokai buvo aiški - neinvestuoti į naujas technologijas, o pirkti nebrangias technologijas.

Jo tvirtinimu, grėsmių "Ekranui" yra daug. Panevėžio bendrovę spaudžia iš Azijos šalių ateinantys gamintojai su palyginti nedidelėmis pelno maržomis.

Tačiau "Ekrano" vadovas Eimutis Žvybas atmetė priekaištus, jog pernelyg daug investuota į praeinančios kartos kineskopų gamybą, o ne susitelkta ties LCD.

"Mūsų įmonė tam nepajėgi finansiškai. Tik pačios stipriausios bendrovės gali keisti gamybą ir imtis LCD bei plazminių televizorių gamybos. Tam reikėtų mažų mažiausiai 100 mln. JAV dolerių (265 mln. litų). Japonijos, Pietų Korėjos ir Taivano įmonės gali koncentruoti gamybą, įsigyti licencijas. Mes - ne", - įsitikinęs E.Žvybas.

Vis dėlto "Ekranas" susimąstė apie savo ateitį. Tiesa, kol kas gana atsargiai ir miglotai. Įmonės valdyba nutarė per 6 mėnesius parengti galimybių studiją dėl LCD surinkimo.

"Ieškome partnerių Pietryčių Azijoje, kuriems galėtume surinkti LCD. Be to, neatmetame galimybės gaminti specialų stiklą, skirtą skystųjų kristalų ekranų gamybai.

Kitais metais ketiname pradėti masinę "Slim Type CPT" (sutrumpinto) tipo kineskopų gamybą", - įmonės planus atskleidė "Ekrano" generalinis direktorius. "Vilniaus Vingis" kol kas stebi, kaip ketina pasielgti kiti Europos kineskopų gamintojai.

"Renkame informaciją iš savo pirkėjų. Jei jie paskelbs atostogas, mums taip pat reikės pasielgti", - patikino "Vilniaus Vingio" generalinis direktorius Vaclovas Šleinota.

Vilniaus bendrovė kreipiamąsias sistemas - tiekia ne tiktai panevėžiečiams, bet ir "Philips", "LG Electronics", "Samsung" koncernams.

"Vilniaus Vingio" vadovas neslepia, jog įmonės likimas priklauso nuo kineskopinių televizorių gamintojų. Pasaulio rinkose mažėjant tokių televizorių gamybai, vilniečiai taip pat yra priversti susimąstyti apie savo ateitį.

Ar "Vilniaus Vingis" ketina gaminti detales, reikalingas LCD ir plazminiams televizoriams? "Yra įvairių idėjų bei projektų. Tačiau dabar nenoriu jų atskleisti. Žinoma, turėsime kažkaip persiorientuoti, keisti gamybą", - sutiko V.Šleinota.

Jis prisipažino, kad "Vilniaus Vingis" žiūri kiek toliau nei naujos kartos televizorių gamintojai: "Manau, LCD ir plazminiai televizoriai jau tampa seniena. Todėl žiūrime dar toliau, į dar modernesnes technologijas".

Sąstingį tarptautinėse rinkose pajuto ir "Šiaulių tauro televizoriai". Tiesa, bendrovė - viena pirmųjų, suskubusių gaminti LCD. Tačiau kol kas dauguma surinktų televizorių - kineskopiniai.

"Nereikia "nurašyti" kineskopinių televizorių rinkos. Žinoma, skystųjų kristalų televizorių nuperkama vis daugiau, tačiau jie kol kas nedominuoja. Yra kita problema - konkurencija. Azijos gamintojai siūlo pigesnį gaminį nei mes. Be to, veikia ir nuo nieko nepriklausomas sąstingis", - įsitikinęs Šiaulių įmonės vadovas Rimantas Žukauskas.

"Šiaulių tauro televizoriai" sąstingį planuoja įveikti ieškodami naujų pirkėjų. "Gaminsime daugiau LCD, kitos išeities nėra", - sakė R.Žukauskas.

Kol kas šiauliečiai nusiteikę agresyviai - šįmet įmonė planuoja 500 mln. litų apyvartą - maždaug 50 proc. didesnę nei pernai.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją