„Situacija buvo labai paprasta, tarpušvenčiu, tarp Kalėdų ir Naujųjų metų, norėjau išsiimti grynųjų iš savo debetinės kortelės sąskaitos „Swedbank“, Lietuvoje. Prieinu prie vieno bankomato Vilniaus Gedimino pr. - nusiimti pinigų negaliu, bankomatas net nerodo funkcijos, leidžiančios išsiimti grynuosius. Pamaniau, kad bankomatą ištuštino į miestą atvykę turistai, kurie išsiėmė visus grynuosius iš bankomato. Tačiau kai man nepavyko išsigryninti pinigų antrame, trečiame ir ketvirtame bankomate, tikrai nustebau“, - pasakoja skaitytojas Karolis.

Tačiau skaitytojas tikėjosi, kad problema yra laikina ir neskubėjo eiti ieškoti pinigų į banko padalinį, be to, atsiskaitymai kortele nebuvo ribojami, todėl nusprendė kelias dienas palaukti.

„Tačiau kai po Naujų metų taip pat pinigų negalėjau išsiimti iš bankomato, tuomet kreipiausi į banką bendru informacijos telefonu, deja, man padėti negalėjo, todėl nuėjau į banko padalinį ir ten man galiausiai paaiškino, kad bankas įtarė, kad viename iš mano naudotų bankomatų galimai buvo vagiami kortelių duomenys ir iš atsargumo jie panaikino galimybę su tame bankomate buvusioms kortelėms išsiimti grynųjų“, - dėsto Karolis.

Pasak pašnekovo, nuo pirmojo ir paskutinio bandymo išsigryninti pinigų buvo praėjusi beveik savaitė ir banko klientas nustebo, jog per šį laiką nesulaukė skambučio ar kitos informacijos iš banko apie susiklosčiusią situaciją.

„Be grynųjų pinigų sudėtinga ir taksi važiuoti ir man nemalonu buvo tai, kad bankas manęs neįspėjo, o prisiskambinus informaciniu telefonu savaitgalį, o vėliau ir darbo dieną, negalėjau sužinoti, kodėl negaliu išsigryninti pinigų“, - apibendrina Karolis.

Galiausiai banko padalinyje jam rekomendavo pasikeisti turimos kortelės PIN kodą, dabar jis toliau gali naudotis savo debetine kortele.

Bankas sako norėjęs gero

Saulius Abraškevičius
„Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius sako, kad bankas skiria daug dėmesio saugumui ir neteisėtų operacijų ar veiksmų monitoringui, o kilus įtarimui, imamasi prevencinių priemonių.

„Kilus įtarimui, jog kai kurių klientų kortelių duomenys galbūt galėjo būti pasisavinti piktavalių, buvo laikinai apribotas grynųjų pinigų išgryninimo funkcionalumas. Atsiskaitymai tomis banko mokėjimo kortelėmis ribojami nebuvo ir gyventojai galėjo už prekes ar paslaugas mokėti kortele be apribojimų“, - apie susiklosčiusią situaciją pasakojo jis.

S. Abraškevičius dėsto, jog grynųjų pinigų išėmimas kai kuriems klientams buvo apribotas savaitgalį ryte, o vėliau, gavus papildomos informacijos ir atlikus detalesnę analizę, didžiajai daliai klientų pinigų išgryninimo funkcionalumas buvo grąžintas.

„Pasitvirtinus įtarimams, kad duomenys buvo neteisėtai pasisavinti, bankas automatiškai užsako naujas korteles, o senosios yra blokuojamos. Šiuo atveju tokių klientų buvo, su jais asmeniškai susisiekė banko klientų vadybininkai ir banko kontaktų centro darbuotojai ir informavo apie susidariusią situaciją“, - paaiškino banko atstovas.

Tačiau bankas laikosi pozicijos, jog supranta, kad susidariusi situacija galėjo sukelti nepatogumų gyventojams ir dėl to apgailestauja.

„Tačiau džiaugiamės, jog efektyvi banko stebėjimo ir prevencijos sistema padeda užkirsti kelią galimai finansinei žalai“, - teigia S. Abraškevičius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (142)