Bokalus savinasi studentai

Atidūs padavėjų žvilgsniai yra ne tik dėmesio lankytojams ženklas. Jų darbas – ir stebėti, ar į kavinių bei restoranų lankytojų rankines ar kuprines nekeliauja tušti bokalai, šaukšteliai, cukrinės ar padažų buteliukai. Pasirodo, maitinimo įstaigų klientai ne visuomet elgiasi mandagiai ir nebijo kavinės nuosavybės išsinešti namo. Vėstant jie savinasi pledus, o atėjus rugsėjui pradeda dingti ir stalo įrankiai ar gėrimų taurės.

„Yra tokie dalykai - būna, kad kas suvenyrą, kas bokalą išsineša. Pasitaiko ir piktybinio elgesio – jie sugadina daiktus, jei būna dirbtinė oda, mėgsta ją įpjauti peiliu“, - apie tai, kaip žalojama kavinės nuosavybė, pasakojo „Vičiūnų restoranų grupės“ direktorius Gediminas Balnys.

Maitinimo įstaigų atstovų teigimu, atvejų, kai dingsta kavinės nuosavybė, itin padaugėja atėjus rugsėjui. „Daugiausiai dingimų yra nuo rugsėjo iki lapkričio galo. Tai – dėl naujų studentų: bendrabučiai pilni pirmakursių, tai jiems ir reikia“, - sakė „Alaus namų” direktoriaus pavaduotojas Sigitas Jonėnas.

Jam pritarė ir neprisistačiusi „Artistuose“ dirbanti barmenė: „Gal nelabai gražiai nuskambės, bet rudenį pagausėja studentų, tai ir pasijaučia. Studentai atvažiuoja, tų pačių šakučių ar peiliukų neturi ar puodelį, bokalą gražesnį pamato. Galbūt tai ir šiokia tokia mada“.

Kęstutis Markevičius
Merginos teigimu, kartais daiktus savinasi ir užsieniečiai. „Nepastebėjau, kad daiktus imtų vyresni, daugiau – jaunesni. Nebent būna, jog daiktas ne dingsta, o užsieniečiai paima kaip suvenyrą. Esu vieną sugavusi, bet tai irgi labai retas atvejis“, - sakė ji. Atvykėliai iš kitų šalių padaro ir kitokios žalos.

„Tarkim, Senamiestyje mane nustebino, jog per kokias nors futbolo varžybas užeina didelė kompanija, pavyzdžiui, škotai ir medinei figūrai nusuka koją. Bet čia – absoliučiai išskirtiniai dalykai“, - sakė restoranų grupės „Fortas“ rinkodaros vadovas Kęstutis Markevičius.

S. Jonėnas teigė, kad daiktus nepiktybiškai pasisavina ir išgėrę baro klientai. „Su kitais daiktais dažniausiai išeina prisigėrę: su kita striuke, su kitu rankinuku ar dar kažkuo. Būna tokių, bet vėlgi - draugiškai grąžina arba parašo mums el. laišką, kad išėjo su kažkuo. Mes tai paskelbiame“, - pasakojo vyriškis.

Labiausiai savinasi bokalus

Populiariausias barų ir kavinių lankytojų trofėjus – bokalas. „Dėl bokalų, tai manau, kad jie dingsta visuose baruose. Labai nepriekabiaujame - aišku, kai pagauname, nurausta žmogus ir viskas. Labai paprasta: neverčiame susimokėti, paimame, sugėdiname žmogų, bet jei piktavališkai ir daugiau, tai, jei reikia, liepiame susimokėti. Tada jis nusiperka ir išsineša, išmušame čekį kaip ir yra numatyta. O šiaip tai nesikreipiame niekur – nei į policiją, nei kažkur kitur“, - kalbėjo „Alaus namų“ direktoriaus pavaduotojas.

Jo manymu, iš jų baro klientai nebelabai ir turi ką kitą išsinešti. Tuo metu per metus baras netenka net apie 10 - 15 tūkst. bokalų. Vis tik, S. Jonėnas sako dėl to labai nesigraužiantis. „Kodėl mes jokių priemonių nesiimame? Todėl, kad tai yra savotiška reklama. Kai jie dingsta, jie kažkur atsiduria, su „Alaus namų“ logotipu“, - sakė jis.

Kitose įstaigose dingsta ir kiti daiktai, pavyzdžiui, padėkliukai ar stalo įrankiai. „Vasarą labiausiai ima dingti peleninės, pasigendame įrankių. Rudeniop dingsta bokalai: jeigu suvažiuoja jauni studentai, bando paekspermentuoti su tokiais dalykais“, - pasakojo „Artistų“ barmenė.

Olga Belova
Tuo metu „Čili“ picerijose dingsta padažų buteliukai. „Su tokiais atvejais, kai lankytojai pasisavina jiems nepriklausančius daiktus, susiduriame, bet gana retai. Dažniausiai lankytojai pasisavina padažus, retais atvejais - stalo įrankius. Pavienių atvejų pasitaiko nuolat – tiek prieš keletą metu, tiek dabar“, - sakė „Čili Holdings“ marketingo departamento direktorė Olga Belova.

K. Markevičius sakė, jog jų restoranuose vagysčių taip pat pasitaiko retai. Jo manymu, taip yra dėl solidesnių lankytojų. „Grubiai tariant, pas mus tokios problemos iš esmės nėra. Galbūt yra tokios labiau turistinės vietos ir tose vietose bando kažkokį simbolį nugvelbti, pavyzdžiui, nedidelį ir gražu odinį padėkliuką grąžai, kokį kitą nedidelį dalyką, bet tai yra daugiau pavieniai atvejai, o ne sisteminiai, kad mes galėtume tai įvardinti kaip realią problemą“, - kalbėjo restoranų atstovas.

Vagysčių stabdyti nebando

Maitinimo įstaigų atstovai dėl karts nuo karto pasitaikančių vagysčių itin nesijaudina ir papildomų apsaugos priemonių nesiima. „Apsauga yra, bet aš manau, kad tai yra visų kavinių problema. Mes nesame apsaugoti nuo to ir tiesiog numatome tą kiekį, kuris gali dingti ir jo jau yra užsakyta daugiau, viskas jau apskaičiuota kaip nuostoliai“, - kalbėjo S. Jonėnas.

„Turime kameras, padavėjos turi stebėti salę, bet žinote, to išvengti neįmanoma“, - apie naudojamas apsaugos nuo vagysčių priemones kalbėjo G. Balnys. „Artistų“ barmenė teigė, kad didžiausia atsakomybė apsaugoti barą nuo vagysčių tenka padavėjoms.

„Stebime tiesiog, galu gale vis tik, jei aptarnauji staliuką, žinai, kiek indų, įrankių jam nuneši, matai, kiek grįžta. Nebent labai didelis kiekis žmonių, didelis srautas - tada galima ir nepastebėti tokių dalykų, bet šiaip tai jaučiasi“, - kalbėjo mergina. Tuo atveju, jei pastebima, kad kažkas daiktą bando išsinešti, paprasčiausiai paprašoma jį grąžinti – merginos teigimu, tokiems ilgapirščiams policija nekviečiama ir jų bare.

„Specialių priemonių nesiimame. Tvarką salėje pilnai užtikrina restorano vadybininkas ir padavėjai. Padavėjas ar vadybininkas, pamatęs, jog lankytojas pasisavino restorano inventorių, tiesiog paprašo grąžinti tai, kas buvo paimta“, - pridūrė ir O. Belova.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (236)