Šalies vairuotojų jau seniai nebestebina gatvėse šmėžuojantys automobiliai su numeriais, išduotais Baltarusijoje, nuostabos iš kaimyninės šalies atvykę gyventojai nebekelia ir prekybos centrų pardavėjams. Jau kelis metus iš Baltarusijos į didžiuosius prekybos centrus Vilniuje apsipirkti atvažiuojantys baltarusiai yra laukiami svečiai, kelionės metus kaskart atveriantys pinigines ir taip papildantys parduotų prekių sąrašus. Reaguodami į didelį iš Baltarusijos atvažiuojančių svečių skaičių, jų atvykimui ruošiasi ir prekybos centrai – pasak jų atstovų, imamasi ir specialių priemonių, kad jie apsipirkdami jaustųsi patogiai ir gautų visą reikalingą informaciją.

Nakvynei apsistoja svečių namuose

Per pirmuosius tris šių metų mėnesius Lietuvoje buvo apgyvendinta beveik 22 tūkst. turistų iš Baltarusijos, rodo Statistikos departamento duomenys. Niekam ne paslaptis, kad dažnai šios išvykos būna skirtos būtent apsilankymams po prekybos centrus, o ne ekskursijoms po istorines vietas. Tą patvirtino ir Vilniuje įsikūrusių svečių namų „Paupio namai“ darbuotoja Dovilė.

„Dažniausiai jie (baltarusiai - DELFI) atvyksta dviem ar trims dienoms. Svečiai eina ir į ekskursijas, tačiau labai didelio susidomėjimo pačia Lietuva nepastebėjau. Būna, jog atvažiavę sako, kad jiems čia labai patiko, bet tai ne tie žmonės, kurie ateina ir teiraujasi, kur išsinuomoti dviračius“, - sakė mergina. Dovilės teigimu, jie klausia ir apie parduotuves. „Neseniai klausė apie elektroninių prekių prekybos centrus. Būna, jog atvažiuoja būtent į „Ozą“ ar „Akropolį“. Šį mėnesį bent jau pora tokių svečių tikrai buvo“, - sakė ji. Šiuo metu iš Baltarusijos atvykstančių turistų rezervacija svečių namuose – kas penkta.

Kolegei pritarė ir „Hostels Vilnius“ darbuotoja Diana. Moters teigimu, iš Baltarusijos atvykusių gyventojų tikrai nemažai. Tiesa, jie į Lietuvą atvyksta neilgam. „Būna viena naktis, porą naktų, tačiau ne daugiau trijų“, - pasakojo moteris. Ji tikino, kad atvykėliai iš tiesų teiraujasi apie parduotuves, atsiranda ir tokių, kurie šią informaciją jau žino, nes į šalį atvyksta ir svečių namuose apsistoja nebe pirmą kartą.

Savaitgalį – bent pusė tūkstančio

Tai, jog vis dar sulaukia klientų iš Baltarusijos, patvirtino ir didžiųjų prekybos centrų atstovai. „Ozo“ prekybos ir pramogų centro direktorės Ingos Navickaitės teigimu, savaitgalį vidutiniškai jų apsilanko apie pusę tūkstančio, „Akropolio“ valdytojo Česlovo Urbonavičiaus – net keletas tūkstančių svečių.

„Mūsų statistikos duomenimis, keletą pastarųjų metų pirkėjų iš kaimyninės valstybės bendras skaičius kasmet maždaug padvigubėja“, - sakė jis.

Jurga Sakalauskaitė
Tuo tarpu PC „Europa“ rinkodaros vadovė Jurga Sakalauskaitė teigė, kad tikslių skaičių pasakyti negali, bet svečių iš Baltarusijos susidomėjimas prekėmis – tikrai didelis. „Negalėtume pateikti skaičių, kiek Baltarusijos piliečių apsiperka savaitgaliais, tačiau galime pasidžiaugti, kad per pirmuosius 6 šių metų mėnesius apsiperkančių baltarusių skaičius augo 35% lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu“, - pakomentavo moteris.

Didelis ne tik apsiperkančiųjų kiekis, bet ir centruose išleidžiamos sumos. Pasak prekybos centro „Panorama“ generalinės direktorės Birutės Kalanovaitės vieno apsipirkimo metu baltarusių vidutiniškai išleidžiama nuo 600 iki 1 tūkst. litų - penktadaliu daugiau nei praėjusiais metais.

Prekybos centrų atstovai neslėpė, jog norint pritraukti atvykėlius iš Baltarusijos, naudojamos specialios rinkodaros priemonės. Pavyzdžiui, prekybos centre „Ozas“ transliuojami įrašai apie „Tax refund“, specialiai parengti prekybos centro planai rusų kalba. Tuo tarpu prekybos centras „Europa“ Baltarusijoje netgi rengia specialią reklamą. „Aktyviai reklamuojamės Baltarusijoje, rengiame specialias akcijas ir kampanijas, stengiamės, kad prekybos centro personalas kalbėtų ir rusiškai“, - pasakojo J. Sakalauskaitė.

Tai, jog siekiama, kad bent vienas iš parduotuvėje esančių pardavėjų kalbėtų rusiškai, sakė ir B. Kalanovaitė. „Svečiai iš Baltarusijos turi galimybę susigrąžinti dalį mokesčio už įsigytas prekes, todėl dažnai kreipiasi į prekybos centro darbuotojus, prašydami teisingai užpildyti reikiamus duomenis“, - papildė ji.

Česlovas Urbonavičius
Č. Urbonavičius pasakojo, kad „Akropolio“ prekybos centre naudojamos vieningos priemonės ir šalies gyventojų, ir svečių patogumui: „Pavyzdžiui, kad būtų patogiau orientuotis, pakeitėme „Akropolio“ įėjimų pavadinimus ir dabar juos papildomai sunumeravome – aišku, tai patogu lietuvių kalbos nemokantiems svečiams, tačiau kartu ir lietuviams.

Panašiai yra ir su maršrutiniu taksi, važiuojančiu iš Vilniaus autobusų ir geležinkelio stoties į „Akropolį“ ir atgal – šia paslauga naudojasi ir svečiai iš užsienio, ir į Vilnių atvažiavę kitų Lietuvos miestų gyventojai, ir vilniečiai. Šią vasarą Vilniaus „Akropolyje“ atidarytas „Medicinos banko“ skyrius veikia nuo 8 val. ryto ir keičia net 23 šalių valiutas – taip, tai patogu svečiams iš užsienio, bet kartu ir išvykti į užsienį turintiems lietuviams, kurie gali anksti ryte susitvarkyti piniginius reikalus“.

Svečiai iš Baltarusijos perka ir maisto produktus

Kalbintieji patvirtino, kad iš viso užsienio piliečių svečių iš Baltarusijos – tarp tų užsienio piliečių, kurie čia apsiperka daugiausiai. I. Navickaitės pasakojo, jog kaimyninės šalies gyventojai Lietuvoje perka bene viską. „Daugiausia jie perka drabužius, avalynę, elektronikos bei namų apyvokos daiktus, sporto bei kosmetikos prekes“, - kalbėjo moteris. Jai pritarė ir Č. Urbonavičius.

„Populiariausios prekės išlieka tos pačios – avalynė, drabužiai,buitinė technika, kosmetika, prekės vaikams. Pirkinių asortimentas priklauso nuo metų laikų, prieš žiemos šventes daugiau įsigyjama buitinės technikos, kitu metu – drabužių, avalynės. Kitą vertus, matome it pirkėjų įpročių pasikeitimus. Jei anksčiau pirkinių krepšelyje dominavo pramoninės prekės, tai dabar vis daugiau baltarusių „Akropolyje“ perka maisto produktus, prekių buičiai“, - kalbėjo vyriškis.

Į baltarusių apsipirkimo skatinimą orientuotos priemonės iš tiesų duoda rezultatų - pasak I. Navickaitės stipriai išaugo svečių iš Baltarusijos pirkimo mastai. „Per pirmąjį pusmetį baltarusiai nupirko „Oze“ prekių už beveik 4 kartus didesnę sumą nei pernai tą patį laikotarpį. Jiems patinka prekybos centro atmosfera, išskirtinės parduotuvės, kurių nėra kituose centruose, malonus aptarnavimas, o atvykę su šeimomis mielai naudojasi šeimos pramogų centro X-Planet pramogomis“, - pasakojo moteris.

Artėjant rugsėjui apsipirkimų skaičius turėtų išaugti dar labiau. „Vasarį, kuomet buvo didžiausi išpardavimai, kasdien mūsų prekybos centre apsilankydavo apie kelis šimtus klientų iš kaimyninės valstybės. Panašaus antplūdžio tikimės ir rugpjūčio – rugsėjo mėnesiais. Vieni čia atvažiuoja pigiau įsigyti mokyklinių prekių, kiti – naujos kolekcijos drabužių ir avalynės. Svečius iš Baltarusijos ypač vilioja žinomi tarptautinių, madingų prekės ženklų parduotuvės“, - sakė B. Kalanovaitė.

Apsipirkti į Lietuvą – dėl plataus asortimento

Kaimyninės šalies piliečius prekybos centrų atstovų teigimu Lietuvoje apsipirkti labiausiai skatina kainos, platus siūlomų prekių asortimentas. „Žinoma, daugelis jų vyksta į Berlyną, Londoną, kitas Vakarų Europos mados sostines, tačiau Lietuva patogesnė "greitam" apsipirkimui bei mažesnes pajamas gaunantiems baltarusiams, kurie negali sau leisti apsipirkti vykti lėktuvu, arba tiems, kas nemoka užsienio kalbų. Teko pastebėti, kad neretai Baltarusijos pirkėjus lydi giminaičiai ar draugai iš Lietuvos, kurie padeda apsipirkti. Vis daugiau baltarusių turi ir verslo santykių Lietuvoje, tad, matyt derina abu tikslus“, - kalbėjo I. Navickaitė.

J. Sakalauskaitė svarstė, kad atvykėliams svarbi ir siūloma kaina, tačiau apsipirkti labiau skatina tarptautiniai prekiniai ženklai, mados naujienos. Jai pritarė ir B. Kalanovaitė: „Svečius iš Baltarusijos vilioja ne tik galimybę pigiau įsigyti tam tikrų prekių, juos masina ir galimybė čia apsipirkti žinomų tarptautinių, madingų prekės ženklų parduotuvėse bei įsigyti įdomesnių prekių“.

Tuo tarpu Č. Urbonavičius pastebėjo, kad tarp pirkėjų iš Baltarusijos populiarėja ir Lietuvos prekybos centruose siūlomos pramogos. „Stebėdami svečių įpročius matome, kad jie kinta – vis daugiau baltarusių „Akropolyje“ ne tik apsiperka, bet ir pramogauja – čiuožinėja Ledo arenoje, žaidžia boulingo klube. Manau, kad Lietuva svečius traukia daugeliu dalykų – ir pramogomis, kultūros renginiais. Galimybė apsipirkti yra tik vienas iš jų“, - sakė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (217)