Su „Erasmus“ studijų mainų programa pusmečiui į Ispaniją išvykusiai Laurai lietuviška banko kortelė šioje šalyje buvo būtinybė. Studentė į su šia kortele susietą sąskaitą gaudavo stipendiją bei laikė studijoms užsienyje sukauptus pinigus. Tačiau praėjus porai mėnesių svečioje šalyje mergina užblokavo savo internetinės bankininkystės prieigą ir pinigų srautų valdyti internetu nebegalėjo.

„Banko kortele ir toliau galėjau naudotis: išsigryninti pinigus, sumokėti už maistą. Tačiau nenorėdama laikyti visų pinigų vienoje sąskaitoje dalį turėjau kitoje ir, kai norėjau už juos nusipirkti lėktuvo bilietą namo, to padaryti nebegalėjau“, - prisiminimais dalijosi lietuvė.

Pasak jos, mergina telefonu susisiekė su banko atstovais, tačiau jie niekuo padėti negalėjo. „Man buvo pasakyta, kad gauti naujus prisijungimo duomenis galiu tik atvykus į banko skyrių. Tačiau kaip aš galėjau atvykti, jei net bilieto negalėjau nusipirkti?“, - retoriškai klausė mergina. Laurą išgelbėjo bilietą nupirkę tėvai, o naujus internetinės bankininkystės duomenis mergina gavo tik vėl atvykusi į Lietuvą.

DELFI domėjosi, ką daryti į užsienį ilgesniam laikui išvykusiems šalies gyventojams, jei staiga pamirštamas mokėjimo kortelės PIN kodas ar internetinės bankininkystės duomenys.

Vienintelė išeitis – užsisakyti naują banko kortelę

„Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius komentavo, kad esant užsienyje ir užmiršus mokėjimo kortelės PIN kodą ar kortelę užblokavus, galima užsisakyti naują banko kortelę.

„Jei būdamas užsienyje banko klientas pamiršta savo banko mokėjimo kortelės PIN kodą ir maksimalų bandymų skaičių surenka neteisingą PIN kodą, yra galimybė klientui leisti dar kartą pabandyti, tačiau visgi išlieka esminis reikalavimas – klientas turi surinkti teisingą PIN kodą. Naujas PIN kodas mokėjimo kortelei nėra suteikiamas, vienintelė išeitis – naujos mokėjimo kortelės užsakymas“, - pasakojo pašnekovas.

S. Abraškevičius pastebėjo, kad vienai ar porai savaičių į užsienį iškeliavusiems banko klientams naujos kortelės užsakymas neaktualus, nes siuntimas gali užtrukti kelias savaites. „Tačiau nuolatos gyvenantiems užsienyje klientams tai gali būti aktualu“, - teigė jis.

Pasak banko atstovo, užmaršesniems klientams galima mokėjimo kortelės PIN kodą pakeisti į paprastesnį. „Tačiau nederėtų pamiršti ir saugumo – nenešioti PIN kodo užrašyto kartu su mokėjimo kortele, nes praradus kortelę ja gali pasinaudoti piktavaliai“, - perspėjo atstovas spaudai.

Pamiršus el. bankininkystės duomenis, nauji į užsienį nesiunčiami

Kaip pasakojo „Swedbank“ atstovas, jei užsienyje ilgesnį laiką gyvenantis banko klientas užblokuoja ar pamiršta el. bankininkystės prisijungimo duomenis, naujus gauti gali tik atvykęs į Lietuvą.

„Nauji prieigos duomenys suteikiami tik pačiam klientui atėjus į banką, saugumo sumetimais paštu į užsienį tokie duomenys nesiunčiami. Jei norima atlikti banko operacijas naudojant lėšas savo sąskaitoje, galima parašyti įgaliojimą kitam žmogui, kuris tai atliks atėjęs į banką. Tačiau įgaliojimas gauti naujus interneto banko prisijungimo duomenis negalioja, tokie duomenys suteikiami klientui asmeniškai“, - internetinės bankininkystės saugumo taisykles aiškino S. Abraškevičius.

Su PIN kodu ir prisijungimo duomenimis reikia elgtis kaip su raktais

DNB atstovas spaudai Andrius Vilkancas patarė bankų klientams, prieš išvažiuojant į užsienį, apgalvoti apie problemas, kurios gali užklupti su banko kortele netikėtai. „Reikia pagalvoti, kaip slaptažodžius saugiai laikyti. Būtina apsidrausti ir suprasti, kad užsienyje gali tekti susidurti su nepatogumais, - kalbėjo jis. - Slaptažodis ir PIN kodas yra kaip raktas – visada reikia galvoti, kas bus, jei juos pamesi ar pamirši“.

„Tais atvejais, kai planuojama išvykti į užsienį ir ten praleisti ilgesnį laiką, būtų racionalu, kad žmogus pasiimtų ne tik banko kortelę, bet ir internetinės bankininkystės duomenis. Tai sudaro galimybę, užmiršus PIN kodą, naudotis el. bankininkyste ir užsisakyti naują banko kortelę, kurią galima gauti norimu adresu užsienyje“, - komentavo pašnekovas.

Nauja banko kortelė siunčiama vienu laišku, o PIN kodas – kitu. Mokėjimo kortelė neaktyvuojama, kol klientas internetinėje bankininkystėje nepatvirtina, kad kortelė tikrai jo rankose. Taip pat galima įgalioti kitą asmenį atsiimti PIN kodus banko padalinyje Lietuvoje. Jei įgaliojimas patvirtinamas užsienyje, būtina, kad jis būtų legalizuotas Lietuvoje.

„Sulaukiame tokių skambučių. Tačiau bankas turi rasti delikačią išeitį: viena vertus, norisi padėti klientui, kad jam būtų patogu, o kita vertus, norisi užtikrinti saugumą. Telefonu nėra galimybės iki galo patvirtinti skambinančiojo tapatybę“, - kalbėjo A. Vilkancas.

Paštu PIN kodo nesiunčia

SEB banko atstovai teigė, kad PIN kodo siuntimo paštu galimybės nėra. Banko klientai PIN kodą turi atsiimti banko skyriuose, kur galima patikrinti kliento tapatybę.

„Tokių kreipimųsi, kai klientas gyvena užsienyje ir pamiršta kortelės PIN kodą sulaukiame labai retai (keli atvejai per metus). Kita vertus, siekiame patobulinti savo procesus taip, kad ateityje kortelės PIN kodas saugiai galėtų būti siunčiamas ir į užsienį“, - komentavo banko atstovas spaudai Arvydas Žilinskas.

Tačiau bankui gana dažnai tenka į užsienį siųsti prisijungimo prie banko paslaugų internetu priemonę – slaptažodžių kortelę arba generatorių. „Tokių siuntimų į užsienį atliekame apie 4-5 per mėnesį“, - teigė jis.

Jei pamirštamas el. bankininkystės slaptažodis, banko atstovas siūlo skambinti banku, kur klientas yra identifikuojamas ir jam atstatomas pirminis slaptažodis, nurodytas sutartyje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (80)