Pinigai dingo kaip į vandenį?

R. Ylienė pasakoja, kad yra SEB banko klientė, tačiau šių metų gegužės 3 d. norėjo nusiimti pinigų DNB bankomate Kaune. Šie bankai yra sutarę, kad klientai jų bankomatais gali naudotis vienodomis sąlygomis.

„Operacijos metu paprašiau 60 Lt o bankomatas išdavė tik 20 Lt sulenktą kupiūrą. Tuo metu prie bankomato stovėjo keletas žmonių, aš jiems pasakiau kad bankomatas blogai išdavinėja pinigus ir puoliau skambinti į banką. Bekalbant su banko atstove prie manęs priėjo moteris, kuri stovėjo už manęs, ir pasakė, kad gavo 20 Lt daugiau negu jai reikėjo“, - pasakojo pašnekovė.

Moteris teigia iš pradžių paskambinusi į DNB banką, bet banko atstovė iškart pasakė, kad geriau skambinti į tą banką, kurio klientė ji yra. Paskambinusi į SEB banką R. Ylienė išgirdo, kad turės rašyti pretenziją. Anot pašnekovės, banko atstovė neatmetė galimybės, kad po R. Ylienės pinigus iš to paties bankomato ėmusi moteris gavo ne savo pinigus, bet reikalauti pinigų R. Ylienė iš jos negalėjo, nes tai buvo tik tikimybė.

„Pati moteris pabijojo atiduoti, nes, jos teigimu, bankomate esanti kamera galėjo nufilmuoti, kad  ji paėmė pinigus, ir kas bus, jei bankas jai pareikš kokią pretenziją – tuomet ji turės atiduoti savo pinigus, o to ji nenorėjo“, - pasakojo Rita, bet dėl visa ko paprašė tos moters telefono.

R. Ylienė teigia parašiusi bankui pretenziją, kaip ir buvo jos prašyta. Po savaitės ji sulaukė lėšų grąžinimo į sąskaitą SEB banke ir perspėjančio laiško, kad jeigu DNB bankas, patikrinęs bankomato operacijų žurnalą bei pinigų likučius, nustatys, jog klaidos nebuvo, lėšos nuo sąskaitos bus nuskaitytos.

„Aš dar paskambinau į banką ir paklausiau, kas bus, jei man nuskaitys pinigus ir kiek laiko sekti savo sąskaitos likutį, tai nuramino ir prašė nemodeliuoti tokios situacijos. Bet dar po savaitės pinigai buvo nurašyti“, - sakė pašnekovė.

Rita pasakoja pakartojusi pretenziją savo bankui, tačiau SEB bankas atsakė, kad pinigų grąžinti negali, nes nėra pagrindo. Anot R. Ylienės, bankas jai atsiuntė iš DNB banko gautus duomenis, kurie liudija, kada į bankomatą įdėta mokėjimo kortelė, kiek pinigų paprašyta ir kiek nurašyta nuo sąskaitos. Anot pašnekovės, SEB bankas jai pasiūlė kreiptis į teisėsaugos institucijas, pačiai kreiptis į DNB banką ir ateityje naudotis tik SEB bankomatais. Su moterimi, kuri po jos ėmė pinigus iš to paties bankomato, Ritos duomenimis, susisiekta nebuvo.

DNB bankas savo ruožtu R. Ylienei pasiūlė problemą aiškintis per SEB banką, nes ji yra būtent šio banko klientė, o policijoje moteris išgirdo, kad tai ne policijos veiklos sritis.

Pagrindiniai klaidos įrodymai – operacijų žurnalas ir bankomato inkasavimas

DNB banko Rinkodaros ir komunikacijos departamento ekspertė Rūta Bložytė-Saghaei DELFI teigė, kad tais atvejais, kai klientai kreipiasi dėl bankomato veiklos sutrikimo, tikrinamas elektroninis bankomato operacijų žurnalas bei perskaičiuojamas pinigų likutis bankomate – patikrinama, ar jame nėra pinigų trūkumo ar pertekliaus.

Pasak banko atstovės, R. Ylienės atveju elektroninis operacijų žurnalas parodė, jog bankomatas veikė be jokių trikdžių, o atlikus inkasaciją nebuvo rastas nei pinigų perteklius, nei trūkumas, tuo tarpu pagal klientės pasakojimą išeitų, jog turėjo likti 20 Lt perteklius.

„Gavę paklausimą iš SEB banko dėl minėto atvejo, patikrinome visus duomenis. Bankomatas visą dieną veikė be jokių sutrikimų. Bankomato operacijų žurnalas rodo, kad klientės operacija vyko sklandžiai, o atlikus inkasaciją, bankomate nebuvo užfiksuoto jokio pertekliaus. Pagal pateiktą scenarijų, vis vien bankomate turėjo likti 20 Lt perteklius“, - teigė banko atstovė.

Elektroniniame bankomato operacijų žurnale fiksuojama, kaip vyko visa operacija: kada klientas įdėjo mokėjimo kortelę, ar teisingai surinko saugos kodą, kiek kartų tą darė, kokią sumą pinigų norėjo išsigryninti ir taip toliau.

Inkasuojant bankomatą suskaičiuojami likę pinigai, tikrinama, kiek lėšų buvo išgryninta, ir ar tai sutampa su tuo, kiek pinigų buvo pakrauta.

„Šiuo atveju perskaičiavus pinigus tų pinigų neatsirado – banknotų nebuvo nei daugiau, nei mažiau. Kitaip tariant, buvo tiek, kiek turėjo būti“, - sakė DNB banko atstovė.

„Kartais būna, kad bankomatas išduoda daugiau pinigų: ir ne 20 Lt, o 100-200 Lt. Kartais ateina žmonės ir pasako, kad jiems išdavė per daug pinigų, mat yra kameros. Tačiau viskas fiksuojama operacijų žurnale. Jeigu mes matome, kad bent kažkas nesuveikė, jeigu operacijoje nuo kortelės įdėjimo iki jos išėmimo atsiranda perspėjimas „Failed“, mes tada žiūrime tą situaciją labai jautriai. Bet jeigu rodo, kad viskas sutampa, tuomet nėra pagrindo manyti, kad kažkas nutiko“, - sakė R. Bložytė-Saghaei.

Jos teigimu, tikimybė, kad bankomatas R. Ylienei išdavė 40 Lt mažiau, o po to po 20 Lt išdavė daugiau dviems klientams, yra itin menka, juolab, kad operacijų žurnalas jokių klaidų nerodo.

Pasak banko atstovės, dažniausiai bankomatų darbas sutrinka esant itin šaltam orui, pavyzdžiui, kai temperatūra nukrenta iki 30 laipsnių šalčio: „Būna, kad bankomatai tiesiog užšąla. Man pačiai taip yra buvę: įdedi kortelę, bankomatas paūžia, parodo, kad viskas gerai, o pinigų nėra. Bet čia būna, kai labai labai šalta. Tai tokiais atvejais viską gražinome puikiausiai, bankas inkasavo, paskaičiavo ir visiems išmokėjo“.

Situaciją tiria tas bankas, kuriam priklauso bankomatas

Arvydas Žilinskas
SEB banko ryšių su žiniasklaida vadovas Arvydas Žilinskas teigia, kad tais atvejais, kai jų banko klientas kreipiasi dėl galimos klaidos kitam bankui priklausančiame bankomate, pirmiausia patikrinama pradinė informacija. Jeigu šiame etape ji nesiskiria nuo kliento teiginių, klientui sumokama jo nurodyta suma, bet jis kartu informuojamas, kad bus kreipiamasi patvirtinimo į kitą banką, kuris savo ruožtu ištirs visą situaciją.

„Taip pat informuojame, kad jeigu šis bankas duos neigiamą atsakymą, privalėsime nurašyti mūsų sumokėtą sumą iš kliento sąskaitos“, - teigė A. Žilinskas.

„Jeigu klientas vis dėlto teigia, kad jam priklausančią sumą galėjo paimti kitas, tai yra po jo sekęs kito banko bankomatu pasinaudojęs asmuo, šis bankas turėtų atlikti tolesnį tyrimą ir susisiekti su klientu, kuris galimai gavo didesnę sumą nei turėjo“, - pridūrė SEB banko atstovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (220)