Abu žmonės kreipėsi į SEB banką, kurio paslaugomis naudojasi, ten jiems buvo pasakyta, kad pinigus gali atgauti apytiksliai po mėnesio. „Tačiau jūs įsivaizduokite, jeigu tai paskutiniai žmogaus pinigai? Kodėl reikia laukti taip ilgai? Gerai, kad aš turėjau atliekamų pinigų, bet kitiems žmonėms 1500 Lt yra visa alga, kaip jiems verstis?“ - klausė L. Leščevskienė.

Tiesa, mergina teigia, kad pati pinigus atgavo kur kas greičiau, nes pasižymi tvirtu charakteriu – ji pareikalavo galimybės kalbėtis ne su banko konsultante, o su aukštesnių pareigų asmeniu. Tuo tarpu M. Norbutas pasakoja, kad jam savo pinigų teko laukti apytiksliai mėnesį.

SEB banko atstovas spaudai Arvydas Žilinskas sako, kad 30-ies dienų terminas pinigų grąžinimui nustatytas norint tinkamai išnagrinėti klientų pretenzijas, tačiau praktiškai, anot jo, klaidingai nuskaitytos lėšos sugrąžinamos greičiau.

Klientė: bankas aiškinasi pretenziją, o iš ko maitinti vaikus?

L. Leščevskienė pasakoja, kad išsiimti pinigus iš bankomato ji atskubėjo praėjusią savaitę, tačiau, vietoje prašytų 1500 Lt, bankomatas jai išmetė viso labo 50 Lt, tuo tarpu sąskaitos likutis parodė, jog nuo sąskaitos buvo nuskaičiuota 1500 Lt. Kadangi buvo vakaras, į banką nueiti Lina galimybės neturėjo, į jį išsiruošė kitą dieną.

Moteris sako iškart važiavusi į SEB banko centrinę būstinę Gedimino prospekte ir parašiusi pretenziją. Tiesa, pretenziją Lina rašė savo sutuoktinio Vitalijaus vardu, nes pinigus bandė nuimti nuo savo vyro banko kortelės. L. Leščevskienės sutuoktinis buvo išvykęs į užsienį, todėl pats atvykti į banką negalėjo.

„Pirmiausia nuėjau pas paprastą konsultantę, kuri man pasakė, kad laukti reikės mėnesį. Aš tada iškart nuėjau pas vedėją, ji leido man parašyti pretenziją vyro vardu“, - pasakojo Lina.

Ji sako palaukusi kelias dienas, tuomet parašiusi elektroninį laišką ir sulaukusi skambučio, kad bankas stengiasi išsiaiškinti situaciją ir dirba.

„Aš tada vakare dar parašiau laišką: „Ačiū, kad jūs dirbate, bet kas maitins mano vaikus?“ Tada aš jokio atsakymo negavau“, - pasakojo Lina, auginanti du mažamečius vaikus.

Moteris teigia mananti, kad pinigus per savaitę atgavo tik savo pastangų dėka ir sako esanti pasipiktinusi, jog remiantis įprasta praktika tam skiriamas visas mėnuo.

„Kai kurių žmonių visas atlyginimas sudaro 1500 Lt, tai ką daryti jiems, iš ko jiems gyventi, kai įvyksta tokia klaida? Kažkodėl kai bent vieną dieną vėluoji susimokėti paskolą, tai bankas iškart pradeda gąsdinti, o kai jie padaro klaidą, tai išsiaiškinti prireikia mėnesio“, - teigė Lina.

Kelių šimtų litų laukė apytiksliai mėnesį

Vilnietis Martynas taip pat pasakoja, kad prieš maždaug trejus metus jam nutiko panaši situacija. Nuo savo banko kortelės sąskaitos jis norėjo nuimti apytiksliai 500 Lt (tikslios sumos pašnekovas teigia neatsimenąs), tačiau įvykus gedimui nesulaukė nė lito, o nuo sąskaitos pinigai buvo nurašyti.

M. Norbutas sako, jog nuvykęs į SEB banko skyrių parašė prašymą sugrąžinti pinigus. Remiantis vaikino pasakojimu, konsultantė jam pasakė, kad pinigų reikės laukti apytiksliai mėnesį.

„Man paaiškino, kad bankas turi paskambinti bankomatus prižiūrinčiai įmonei ir paskui rankiniu būdu perskaičiuojami likę pinigai, duomenys sutikrinami pagal laiką ir panašiai. Bet aš manau, kad visą šią procedūrą galima atlikti kur kas greičiau, nes bankomatai pildomi tikrai ne vieną kartą per mėnesį, o kur kas dažniau“, - teigė M. Norbutas.

Jis sako, kad laukti pinigų išties teko apytiksliai mėnesį. Vaikinas teigia banko neskubinęs, nes per klaidą įšaldyta suma nebuvo itin didelė, bet jeigu taip būtų nutikę su didesne pinigų suma, Martynas sako, jog jam būtų buvę riesta.

SEB atstovas: teoriškai pretenzijas nagrinėjame per 30 d., bet realiai greičiau

SEB banko atstovas ryšiams su visuomene A. Žilinskas teigia, kad atvejų, kai grynuosius pinigus išduodantis bankomatas pinigų neišduoda, bet sistema nuo sąskaitos juos nuskaičiuoja, pasitaiko itin retai. Tačiau taip nutikus bankas, anot jo, stengiasi remtis tik faktine informacija ir apsisaugoti nuo piktnaudžiavimo.

„Nutikus tokiai situacijai, klientas turi apie tai kuo greičiau pranešti bankui bet kuriame artimiausiame skyriuje arba banko paslaugų internetu sistema“, - teigė A. Žilinskas.

Jo teigimu, klientas privalo parašyti raštišką pretenziją, kurią bankas nagrinėja. Pretenzijų nagrinėjimas pagal nustatytą tvarką vykdomas per 30 kalendorinių dienų, bet, pasak A. Žilinsko, realiai viskas įvyksta kur kas greičiau.

„Bankas privalo remtis tik faktine informacija ir tikrinti kiekvieno kliento pateikiamą informaciją, tokiu būdu siekiama apsisaugoti nuo piktnaudžiavimo. Todėl klientas turi pateikti raštišką pretenziją. Ją gavę, nedelsiant nagrinėjame. Apie gedimą pranešame bankomatą prižiūrinčioms bendrovėms, kurių atstovai atvyksta į įvykio vietą, apžiūri ir inkasuoja bankomatą bei informuoja apie atliktus veiksmus banką“, - pasakojo SEB atstovas.

„Bankas taip pat patikrina visą informaciją apie bankomate atliktas operacijas. Nustačius, kad pinigai neišmokėti dėl įvykusios techninės klaidos, iš karto grąžiname lėšas klientui. Pretenzijų nagrinėjimas pagal nustatytą tvarką banke vykdomas per 30 kalendorinių dienų, tačiau tokiais atvejais situacija sprendžiama ir lėšų grąžinimas atliekamas per kur kas trumpesnį laiką“, - pridūrė A. Žilinskas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (452)