Tačiau Valstybės turto fondas (VTF) laivininkystei uždraudė juos parduoti, kol nesibaigs privatizavimas. Privatizuojamos Lietuvos jūrų laivininkystės administracija norėjo naudingai parduoti prieš 10 ir 14 metų pastatytus motorlaivius „Vokė“ bei „Mūša“, o vietoje jų įsigyti universalų, efektyviai dirbantį laivą.

Kadangi „upės-jūros“ tipo laivų plaukiojimo rajonas ribotas, laivininkystei pernai jie atnešė per du milijonus litų nuostolių. Valstybės turto fondas, pagrindinis Lietuvos jūrų laivininkystės akcijų turėtojas, leido abu laivus parduoti aukcione. Tačiau laivininkystė nespėjo paskelbti aukciono, nes po 10 dienų VTF, išsigandęs Danijos kompanijos „Trident Marine“ pykčio, savo leidimą atšaukė.

Iš privatizavimo konkurso pašalinti ir per teismą siekiantys į jį sugrįžti danai, vos tik sužinoję apie pardavimą, pareiškė norą pirkti tuos laivus. Netgi pasiūlė 200 tūkst. dolerių daugiau už pradinę kainą (5 mln. dolerių). Tačiau sulaukę atsakymo, jog aukcione gali dalyvauti bendrais pagrindais, supyko ir Lietuvos jūrų laivininkystę apkaltino ketinimu išparduoti laivyną ir sužlugdyti privatizavimo konkursą.

„Trident Marine“ atstovė Lietuvoje, advokato kontora „Norcous ir partneriai“, „Klaipėdai“ pareiškė, kad jeigu danai nelaimės aukciono ir laivai atiteks kitiems, jie kreipsis į teismą. Nors VTF uždraudė parduoti laivus - „Trident Marine“ tai buvo nedelsiant pranešta, Klaipėdos apylinkės teismas vis dėlto gavo ieškinį. Tik šiomis dienomis jis buvo atsiimtas.

Galbūt V.Uspaskichas domėjosi „upės-jūros“ tipo laivais kaip galimas ūkio ministras, o gal - kaip potencialus pirkėjas. Tačiau, pasak Lietuvos jūrų laivininkystės vadovo Vytauto Vismanto, jis jokių pasiūlymų negavo. Lietuvos jūrų laivų registre yra trys „upės-jūros“ tipo laivai: „Vokė“, „Mūša“ ir kompanijai „Passat“ priklausantis motorlaivis „Sumanus“. Pats V.Uspaskichas ketvirtadienį „Klaipėdai“ tvirtino, jog susidomėjimo laivininkyste nereiškęs.