Kasmetinėje PwC apklausoje dalyvavo 1258 įmonių vadovai iš 60 pasaulio šalių. Ši apklausa PwC vykdoma jau 15 kartą.

Remiantis atlikta apklausa, beveik tris kartus daugiau vadovų yra užtikrinti dėl jų pačių valdomų įmonių pajamų augimo nei dėl ekonomikos augimo perspektyvų. Pasak tyrimo, vadovai mano esą išmokę ekonominiu sunkmečiu gautas pamokas.

Nenuostabu, jog mažiausiu optimizmu pasižymi Vakarų Europos įmonių vadovai. Europos skolų krizės apsuptyje vos ketvirtadalis jų tikisi sulaukti didesnių pajamų. Vadovai yra nusivylę pasaulinės ekonomikos eiga ir atsigavimo tempu, todėl pastebima, jog nuo 2008 m. po truputį kilęs optimizmas pradeda mažėti, skelbiama PwC pranešime spaudai.

Pasaulio vadovams labiausiai nerimą kelia ekonomikos augimo nepastovumas (80%), kapitalo rinkos nestabilumas (64%), vyriausybės veiksmai dėl fiskalinio deficito ir skolų politikos (66%) bei valiutos kursų svyravimai (58%). Daugiau nei pusė respondentų patvirtino, jog Europos skolų krizė turėjo finansinės įtakos jų kompanijoms ir 45% jų jau ėmėsi konkrečių veiksmų.

„Gera žinia ta, jog ilgai trukęs ekonominis nuosmukis išmokė įmonių vadovus valdyti savo verslą žymiai efektyviau. Nepaisant pasaulinės rinkos svyravimų, sumažėjusios perkamosios galios išsivysčiusiose šalyse bei nestabilumo besivystančiose rinkose, šiuo metu dauguma vadovų yra įsitikinę dėl savo įmonių pajamų augimo ir yra geriau pasiruošę susidoroti su naujais iššūkiais“, – teigia PwC vadovaujantysis partneris Lietuvoje Chrisas Butleris.

Vienas didžiausių iššūkių, kurį įvardija įmonių vadovai – naujų talentų paieška ir jų išlaikymas. Net 43% respondentų mano, kad ateinančiais metais bus daug sunkiau rasti tinkamų darbuotojų ir tik 30% jų yra įsitikinę, jog turės tinkamų specialistų. Anot Chriso Butlerio, ši tendencija vyrauja visose pramonės srityse.

Didžiausiu prioritetu vadovams išlieka bendravimas su klientais, tačiau beveik 70% respondentų norėtų daugiau laiko skirti talentų ugdymui bei lyderystės skatinimui savo kompanijose. Likusį laiką vadovai linkę skirti efektyvumo organizacijoje didinimui (62%) bei strateginiam planavimui ir rizikos valdymui (54%).

Pasak įmonių vadovų, per artimiausius 12 mėnesių strateginį augimą galėtų užtikrinti užimamos vietos rinkoje didinimas bei naujų produktų ir paslaugų vystymas. Abi šias kryptis nurodė beveik trečdalis respondentų. Kita vertus, besivystančios rinkos išlieka didžiausia augimo galimybe. Net 59% procentai vadovų sutiko, jog augančios rinkos yra daug svarbesnės jų kompanijų ateičiai nei jau išsivysčiusios.

Nepaisant to, vartotojų poreikiai ir ekonominės sąlygos per ateinančius 12 mėnesių pirmiausia darytų įtaką vadovų strateginiams sprendimams. 76% respondentų teigė vykdę kaštų mažinimo politiką per praėjusius 12 mėnesių, o 66% ketina tai daryti ateityje.