Tokiam akiplėšiškam pasitikėjimui savimi jie tikrai turi pagrindo. Tokios garsios kompanijos kaip „Nestle“, „Royal Dutch Shell“ ir „Vodafone“ 2012-uosius metus pradeda vedamos rimtų ambicijų – jos turi sukaupę nemenką pinigų rezervą ir parengę ne vieną plėtros planą. Viena iš svarbiausių paslapčių, kuriomis kompanijos pasirengusios pasidalinti – rinkos verslui diversifikavimas. Daugumai Europos kompanijų tikru išsigelbėjimu tapo besivystančios šalys: naujos rinkos padėjo kompensuoti nuostolius smukus vartojimui pačioje Europoje.

Jeigu esate pasaulinis žaidėjas, statyti derėtų iš karto net keliose rinkose ir visada turėti pasirengus veiksmų planą tam atvejui, jeigu viena kuri jų staiga pradėtų kilti, įsitikinęs generalinis „Publicis SA“ direktorius Maurice Levy. Ši kompanija – viena iš trijų didžiausių reklamos bendrovių visame pasaulyje. „Visi mes matome Europos ir besivystančių valstybių rinkų augimo tempų skirtumą“, - konstatuoja jis. Turėdami darbo patirties Kinijos ir Brazilijos rinkose, „Publicis SA“ šiuo metu domisi veiklos perspektyvomis Rusijoje ir Turkijoje.

Apie stambiausių kompanijų pasitraukimą iš Europos byloja ne tik žodžiai, bet ir skaičiai. Stambiausių Europos kompanijų sandorių Lotynų Amerikoje, Afrikoje ir Artimuosiuose Rytuose apimtys per 2006-2011 metų laikotarpį išaugo iki 323 mlrd. dolerių (852 mlrd. Lt), kai tuo tarpu JAV kompanijų veiklos apimtys ten tesiekia 201 mlrd. dolerių (530 mlrd. Lt).

Pavyzdžiui, kompanija „Shell“ tik 37 proc. įplaukų gavo iš veiklos Europoje, o „Publicis SA“ – tik trečdalį.

Šveicarijos kompanija „Nestle“ užsienyje gauna daugiau nei 80 proc. pelno.