Gera kosmetika – brangus malonumas, kurio trokšta kiekviena moteris. Tačiau pasirodo tai priklauso ne tik nuo kosmetikos kokybės, bet ir nuo gamintojų susitarimo, kokiomis kainomis turi būti parduodamos geidžiamos prekės.

Prieš šešerius metus Prancūzijos konkurencijos tarnyba nubaudė kompanijas, slapta ir neteisėtai susitarusias dėl kainų.

Pasak Konkurencijos tarnybos, tarp 1997 ir 2000 metų, kompanijos buvo sutarusios su platintojais panaikinti konkurenciją tarp jų produktais prekiaujančių mažmenininkų.

Tada buvo nustatytos ir priemonės, užtikrinančios, kad susitarimo būtų laikomasi. Platintojų, atsisakiusių produktus parduoti už kainas, kurias nustato kompanija, laukė spaudimas ir grasinimai.

Paryžiaus apeliacinis teismas patvirtino 2006-aisiais skirtą baudą 13 prabangios kosmetikos gamintojų, kuriems teks sumokėti 40 milijonų eurų.

Teismo sprendime atsidūrė tokie visiems gerai žinomi prancūzų kosmetikos pasaulio vardai: „Jean-Paul Gaultier“, „Chanel“, „Christian Dior“, „Clarins Fragrance group“, „Clinique“, „L`Oreal“, „Yves Saint Laurent“. Nubausti ir platintojai – „Marionnaud“, „Sephora“ ir „Nocibe“.