Konservų pramonėje tai pasiekta didinant paklausą turinčių gaminių asortimentą, gerinant jų prekinę išvaizdą bei kokybę.

Privatizavus didžiausias alkoholio įmones ir liberalizavus rinką, jų konkurencija Lietuvoje padidėjo, tačiau kartu atvėrė ir galimybę gaminti Europoje bei pasaulyje pripažintų prekės ženklų alkoholinius gėrimus.

Lietuvos gamintojų stipriųjų alkoholinių gėrimų, kuriems nemažą konkurenciją sudaro alus bei kiti alkoholiniai produktai, pardavimai šiemet išaugo dešimtadaliu, o vynų realizacija - daugiau nei 13 procentų.

Asociacijos "Lietuvos maisto pramonė" duomenimis, septynios didžiausios šalies alkoholinių gėrimų gamybos bendrovės "Stumbras", "Vilniaus degtinė", "Alita", "Anykščių vynas", "Sema", "Lietuviškas midus" ir "Italiana International" pirmąjį 2004 metų pusmetį kartu pardavė 1,121 mln. dekalitrų (dal) stipriųjų alkoholinių gėrimų - 9,9 proc. daugiau nei tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu (1,02 mln. dal).

Vyno pardavimas pirmąjį 2004 metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, sumažėjo 13,1 proc. nuo 407,5 tūkst. iki 354,1 tūkst. dal., tačiau putojančių vynuogių vynų ir gėrimų šiemet parduota 172,4 tūkst. dal, arba 3,4 proc. daugiau nei pirmąjį 2003 metų pusmetį.

Putojančio vynuogių vyno pardavimus "Alita" padidino 15,6 proc. iki 1,108 mln. butelių. Nedideliais kiekiais putojančius vynuogių vynus gamina ir "Italiana International".

Duonos ir pyrago gaminių gamyba šių metų pirmąjį pusmetį padidėjo 12 proc. Nuo praėjusių metų rugpjūčio kvietiniai miltai pabrango nuo 580 iki 860 litų už toną - apie 60 proc.

Suomijos kompanijos "Vaasan&Vaasan" valdoma didžiausia Lietuvos duonos bendrovė "Vilniaus duona plius" (VDP) šiemet išsaugojo pardavimų stabilumą - per pusmetį pardavė produkcijos už 41 mln. litų, arba tiek pat, kiek tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Per pirmąjį pusmetį labiausiai augo kvietinės duonos pardavimai - jie padidėjo ketvirtadaliu iki 8,5 tūkst. tonų, bendri produkcijos pardavimai palyginamuoju laikotarpiu augo 2,3 proc. iki 22,4 tūkst. tonų (pernai buvo 21,9 tūkst. t).

Bendrovės apyvarta šiemet turėtų sudaryti 81,6 mln. litų.

Dėl antrosios pozicijos rinkoje kovojantis "Fazer Gardėsis" šiemet tikisi pasiekti 32 mln. litų apyvartą - maždaug trečdaliu didesnę nei 2003 metais (24,4 mln. litų). Per pirmąjį šių metų pusmetį bendrovė pardavė produkcijos už 14,5 mln. litų - ketvirtadaliu daugiau nei pernai tuo pačiu metu.

Šiemet taip pat didėjo natūralių mineralinių ir aeruotų vandenų, nealkoholinių gėrimų gamybos apimtys (atitinkamai 41 ir 4 proc.). Alaus gamyba išaugo 8,5 procento.

Konditerijos gaminių gamyba smuko 13 proc. Pagrindinės priežastys - pasikeitę muito mokesčiai žaliavoms, importuojamoms iš trečiųjų šalių (razinos, riebalai, ir kt.), bei gliukozės sirupo ir cukraus kainos šalies vidaus rinkoje.

Išankstiniais Statistikos departamento duomenimis, visa maisto produktų ir gėrimų pramonė 2004 metų sausio-birželio mėnesiais pardavė produkcijos 5,5 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

Šiuo metu Lietuvoje grūdus ir grūdines kultūras augina bei parduoda maždaug 300 įmonių, konditerijos gaminiais prekiauja ar juos gamina 217, duona ir miltų gaminių gamyba verčiasi 198, mėsa ir mėsos gaminių gamyba - apie 190 įmonių.

Maisto pramonės sektoriuje vyksta sparti koncentracija.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją