"Rusijos vyriausybė nekeičia pozicijos dėl geležinkelio paslaugų tarifų Baltijos šalims. Kol yra tokia padėtis, kompanijoms pigiau gabenti krovinius iš Rusijos ne per Lietuvos uostą. Tai tiesiogiai atsiliepia ir mūsų finansiniams rezultatams", - komentuoja nuostolių priežastis "Klasco" generalinis direktorius Eduardas Plauška.

Be to, krovinių srautams atsiliepė ir nederlingi 2003 metai Rusijoje ir Ukrainoje. Kas ketveri metai atliekamas planinis "Achemos" remonto sumažino šios kompanijos trąšų srautus per krovos bendrovės skystųjų trąšų terminalą.

Bendrovė paskelbė, kad jos apyvarta per šių metų pusmetį smuko 25 proc. iki 48,5 mln. litų, o pernai tuo pačiu laikotarpiu ji sudarė 64,7 mln. litų.

Krovinių importo bei tranzito atoslūgio nepajėgė kompensuoti intensyviai augusi jūrų keltais ir konteineriais gabenamų krovinių apyvarta.

"Klasco" rugpjūtį jau tikisi uždirbti pelno. Numatomas kovos augimas siejamas su liepos mėnesį atidaryto biriųjų trąšų terminalo veikla. Tai - trečiasis naujas terminalas po bendrovės privatizavimo, išplėsiantis pajėgumus iki 2 mln. tonų krovinių per metus. Pirmasis laivas su baltarusiškomis kalio trąšomis jau pakrautas ir išsiųstas per šį terminalą.

Jau šiais metais biriųjų trąšų komplekso krova sieks 0,5 mln. litų.

Šiuo metu kompanijos, eksportuojančios grūdus, jau pateikė pasiūlymus dėl krovos per "Klasco" grūdų terminalą, artėja prie buvusių apimčių ir "Achemos" produkcijos srautas, vyksta derybos su Baltarusijos ir Lietuvos bendrovėmis, galinčiomis eksportuoti trąšas.

"Klasco" planuoja padengti per pirmąjį pusmetį susidariusius nuostolius ir šiuos metus užbaigti pelningai.

Krovos kompanija kasmet aptarnauja 7-8 mln. tonų krovinių. Jos įstatinis kapitalas sudaro 126,7 mln. litų, metinės pardavimų apimtys - vidutiniškai 110 mln. litų. Kompanijoje dirba 900 žmonių.

Per penkerius metus savininkai į "Klasco" investavo daugiau kaip 150 mln. litų.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją