Nuo gegužės 1-osios įsigaliojus Europos Sąjungos nustatytoms veterinarinio ir sanitarinio patikrinimo taisyklėms, pabrango pats tikrinimas, o naujoji tvarka dar lemia ir krovinių prastovas.

Krovinio sąstato siuntą patikrinti pabrango 24 litais, iki 104 lito.

Pasak "Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus pavaduotojo kroviniams ir keleiviams Juozo Senūtos, gegužės mėnesį dėl naujos tvarkos bendrovė patyrė apytiksliai 1,5 mln. lito.

Pasikeitusias tikrinimo sąlygas ekonominiu ir laiko požiūriu analizuoja bei prie Vyriausybės įsteigtam Tranzito komitetui rengiasi pateikti ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija.

"Dėl pabrangusių paslaugų sumažėtų krovinių tranzitas ir tai labai stipriai atsilieptų krovai", - perspėja krovimo darbų bendrovės "Klaipėdos terminalo grupė" direktorius Vaidotas Šileika.

Skaičiuojama, kad gabenant krovinius per uostą apie 80-90 proc. savikainos sudaro vežimo geležinkeliais kaina.

Pasak jo, jau dabar vežti, pavyzdžiui, Latvijos geležinkeliais yra pigiau.

Pernai geležinkelių bendrovė, 83,7 proc. pajamų gaunanti iš krovinių vežimo, uždirbo 14,1 mln. litų (2002 metų - 5,4 mln. litų), pelno marža siekė 1,5 proc.

Bendrovės "Klaipėdos smeltės" vadovas Rimvydas Vaštakas primena, kad uosto apyvarta šiemet jau krito ir viena iš to priežasčių - "Lietuvos geležinkelių" tarifai.

Nors pati Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija 2 proc. kritimo nesureikšmina ir sako, kad toks štilis būna kiekvienais metais. Juolab kad šiemet daugiau krauta krovininių transporto priemonių (12 proc.), vagonų (62 proc.).

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją