Sunkmetis ne vieną išmokė išradingumo. Jau anksčiau daugelis pirkėjų ėmė dairytis pigesnių prekių, o šiandien akys krypsta į nemokamai dalinamus įvairių produktų mėginukus.

Pirkėjai ne tik noriai ragauja prekybos centruose pristatomus duonos, pieno, sūrio, rūkytos mėsos ar konditerijos gaminius, bet noriai kraunasi kosmetikos, kūno, veido, plaukų priežiūros priemonių, higienos reikmenų mėginukus.

Vieni pasitenkinta vienu ar keliais prekės pavyzdžiais, tačiau, kaip tvirtina pristatymų organizatoriai, pasitaiko ir etatinių lankytojų, kurie ne tik sočiai prisivalgo, bet ir pasiima dešimtis įvairiausių produktų mėginukų.

Kvepalai atkeliauja paštu

Šiandien įsigyti kelis šimtus litų ar dar daugiau kainuojantį kvepalų buteliuką ne vienam yra prabanga. Tačiau netingintys naršyti internete galėtų pasigirti, kad kaskart nemokamai išbando parfumerijos naujoves.

Tokiais žinomais prekės ženklais kaip „Hugo Boss“, „Lacoste“ ar „Escada“ pažymėtus aromatus siūlo išbandyti patys gamintojai. Tereikia apsilankyti oficialioje jų internetinėje svetainėje ir užsisakyti nemokamą mėginuką. Tiesa, mainais teks užpildyti anketą, nurodyti kai kuriuos savo duomenis ir užsisakyti naujienlaiškį.

Toks rinkodaros modelis itin populiarius Jungtinėse Amerikos Valstijose, Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje.

Kartais atviruke įklijuoto mėginuko tenka laukti keletą savaičių, o kartais – net pusantro mėnesio. Tiesa, kvapniojo vandens – vos 1 ml, bet mėginukų galima užsisakyti ne vieną kartą. Gamintojai įspėja, kad mėginukų skaičius yra ribotas, tad jeigu vieną dieną jų nėra, reikėtų nepatingėti apsilankyti vėliau.

Lygiai taip pat, net neiškėlus kojos iš namų, galima išbandyti ir įvairias higienos prekes, naujagimių reikmenis, dantų pastą, skalbiklius ir kitas prekes. Užuot pastatę po atstovą kiekviename prekybos centre, užsienio gamintojai mieliau siunčia mėginukus paštu. Tiesa, į Lietuvą vis dar galima užsisakyti tik nedaugelio produktų pavyzdžius.

Išdalina apie 40 tūkst. mėginukų

Lietuvoje naujų produktų mėginukai dažniausiai įdedami išbandyti įvairių spaudos leidinių skaitytojams, kartais vienas kitas prekės pavyzdėlis atsiduria pirkinių krepšelyje po apsilankymo kosmetikos parduotuvėje.

Dar vienas būdas – dalyvauti gamintojų organizuojamuose pristatymuose.

Kaip DELFI sakė „BIOK laboratorijos“ rinkodaros vadovė Rasa Jankauskaitė, kaskart pristatydami naują produktą jie stengiasi ne tik pateikti informaciją apie gaminį, bet ir sudaryti galimybes jį išbandyti. Paprastai su spaudos leidiniais, pristatymų metu išdalinama apie 40 tūkst. mėginukų.

„Mes siūlome veido, plaukų priežiūros priemonių mėginukus, neturime tik kūno priežiūros linijos pavyzdėlių. Paprastai kremo būna mažesnis kiekis, o šampūno įpilame daugiau, kad žmogus galėtų keletą kartų pabandyti“, – kalbėjo R. Jankauskaitė.

Veido, plaukų priežiūros priemonių mėginukai atkeliauja iš užsienio, tad gamintojui tai atsieina pakankamai brangiai. Tačiau, pasak rinkodaros vadovės, pirkėjai tikrai įvertina galimybę išbandyti naują produktą.

„Kadangi mėginukai gaminami pristatant naują produktą, sunku įvertinti, kiek procentų šokteli pardavimai. Tačiau nauda akivaizdi tuomet, kai pabandžiusios mėginuką moterys ryžtasi pakeisti naudojamą veido kremą nauju produktu“, – teigė R. Jankauskaitė.

Į vaistinę – pagal grafiką

Įvairių veido, kūno, plaukų priežiūros priemonių pristatymai neretai vyksta didžiuosiuose prekybos centruose, tačiau apsilankyti būtent tuo metu – laimės dalykas.

Kur kas daugiau galimybių „susižvejoti“ mėginukų yra vaistinėse. Didžiosios šalies vaistinės savo internetiniuose puslapiuose ir reklaminiuose lankstinukuose pateikia grafiką, kur ir kada vyks vieno ar kito produkto pristatymas.

Kartais vaistinėse siūlomi ne tik nemokami produktų pavyzdžiai, bet ir įvairios paslaugos.

„Kovas „Camelia“ vaistinėse skelbiamas grožio ir sveikatos mėnesiu. Šia proga visiems, besirūpinantiems savo išvaizda ir gera savijauta, siūlomos grožio puoselėjimui skirtos nemokamos paslaugos: specialistų konsultacijos, odos tipo nustatymo testai, kosmetikos pristatymai ir odos bei plaukų būklės diagnostika“, – sakė bendrovės „Nemuno vaistinė“ komunikacijos projektų vadovė Asta Keibienė.

Apsilankiusi „Eurovaistinės“ internetinėje svetainėje netrukau pastebėti, kad kovo mėnesį čia taip pat galima tikėtis nemenko laimikio – vyks net šešiolikos skirtingų gamintojų produkcijos pristatymai. Jų metu ne tik konsultuoja specialistai, bet ir galima nemokamai išbandyti produktus.

Paprastai veido kremo mėginukai būna 1,5 – 5 ml talpos, kūno – iki 10 ml, o štai šampūno būna net ir 50 ml.

Jei turite laiko į valias ir galite keliauti iš vienos vaistinės į kitą, tuomet namo grįšite su išties nemažu glėbiu įvairių mėginukų.

Turi nuolatinių valgytojų

Jeigu norite nemokamai pamaloninti savo skrandį, reikėtų atidžiau stebėti, kada prekybos centruose vyksta įvairių produktų degustacijos.

Pasak „Rimi Lietuva“ atstovės ryšiams su visuomene Jovitos Bagdonaitės, jie nuo šių metų pradžios organizuoja teminius savaitgalius, pavyzdžiui, duonos, sūrių ir vyno, mėsos bei kitų produktų. Jų metu produktus degustacijoms pateikia ne tik gamintojai ir tiekėjai, bet ir prekybos centro kulinarijos bei konditerijos skyriai.

„Tarp pirkėjų populiariausi brangesni produktai ir tie, kurių didelė įvairovė. Patogiau iš pradžių paragauti ir tik tada nuspręsti, ar verta gaminį pirkti“, – kalbėjo J. Bagdonaitė.

Vidutiniškai per keletą valandų pirkėjai išragauja keliolika kilogramų duonos ar sūrio gaminių.

Jei nenori pražiopsoti vieno ar kito produkto degustacijos, prekybos centrų lankytojams patariama sekti informaciją internete ar atidžiai skaityti reklaminius lankstinukus.

Galbūt yra tokių pirkėjų, kurie keliauja iš vienos degustacijos į kitą ir ragauja viską – pradedant duonos, sūrio gaminiais ir baigiant vynu?

„Pasitaiko ir tokia pirkėjų kategorija, kuri ateina į pristatymus pavalgyti. Tačiau to tikrai nenorėtume išskirti kaip tendencijos: vyresnio amžiaus žmonės ateina ir pabendrauti, ir paskanauti“, – sakė „Rimi Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene.

Mainais gauna duomenis

Įvairiomis degustacijomis, galimybe nemokamai išbandyti vieną ar kitą produktą žmonės viliojami ir virtualioje erdvėje. Socialiniuose tinklalapiuose mirgėte mirga įvairiausių pasiūlymų, o susigundžiusiems gali atitekti nemenkas laimikis. Pavyzdžiui, viena kosmetikos kompanija taip pristatė savo naują produktą – blakstienų tušą. Jį dovanų gavo pirmieji gerbėjais tapę 500 šio socialinio tinklalapio narių.

Tokios akcijos internete vyksta dažnai, tačiau jų organizatoriai, mainais už dovanas, prašo užpildyti anketas, tapti klubo nariais ir pan. Kartais pakanka nurodyti savo vardą, pavardę, amžių, elektroninio pašto adresą, tačiau neretai prašoma nurodyti ir telefono numerį, namų adresą, ar esi bandęs/ragavęs produktą, iš kur sužinojai ir t.t.

Tokios informacijos teiraujamasi neatsitiktinai, mat vėliau už nemokamas dovanėles teks „susimokėti“: atsikratyti įkyrių pardavimo agentų skambučių ir nuolat trinti reklaminius laiškus iš elektroninio pašto dėžutės.

Tad prieš susiviliojant pasiūlymais dalyvauti akcijose, kažką gauti dovanų verta pamąstyti, ar keli mililitrai kremo, tualetinio vandens, kad ir koks prabangus jis bebūtų, verti jūsų duomenų?

Trečdalis įsigyja prekę

„Duodamos išbandyti produktą ir mainais prašydamos vartotojų duomenų bendrovės siekia nušauti du zuikius vienu šūviu – parodyti produkto privalumus ir susikurti potencialių vartotojų duomenų bazę tolimesnei komunikacijai“, – sakė ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Studijų dekanė rinkodaros profesorė Viltė Auruškevičienė.

Kad toks rinkodaros būdas tikrai veiksmingas, patvirtina ir JAV atlikti tyrimai. Nustatyta, kad net 64 proc. vartotojų pasiima ir išbando jiems siūlomus mėginukus, o daugiau kaip trečdalis (35 proc.), pabandę mėginukus arba sudalyvavę degustacijoje, įsigyja produktą jau to paties apsipirkimo metu. Daugiau nei pusė vartotojų (58 proc.) teigia ketinantys įsigyti išbandytą produktą ateityje.

„Tai tikrai aukšti rodikliai, parodantys tokių kampanijų efektyvumą. Neatsitiktinai JAV bendrovių išlaidos įvairioms mėginukų kampanijoms iki krizės augo maždaug 7 proc. per metus. Sunkmečiu išlaidos mėginukams nebuvo sumažintos, nors bendros išlaidos rinkodarai ženkliai krito“, – kalbėjo V. Auruškevičienė.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)