Užpernai buitinės technikos ir elektronikos pardavėjai prognozavo, kad net ir po skausmingų 2009-ųjų, kai pardavimai smuko beveik perpus, nuosmukis tęsis ir 2010-aisiais.

Prognozės pasirodė pernelyg pesimistiškos. Daugiau nei ketvirtadaliu pašokę, kompiuterių, mobiliųjų telefonų, plokščiaekranių televizorių pardavimai su kaupu kompensavo 4 proc. stambiosios buitinės technikos pardavimus. Tad bendra rinka pernai augo 6 proc.

„Dabar tikrai galime tvirtinti, kad 2010 metais Lietuva išėjo iš ekonominės krizės. Prekyba pradėjo didėti, o tai rodo teigiamas tendencijas ir lūkesčius: jeigu žmonės leidžiam pinigus, tai jie garantuoti savo ateitimi“, – teigė „Topo grupės“ valdybos pirmininkas Aurelijus Rusteika.

„Topo Centras“ prognozuoja, kad Lietuvoje buitinės technikos ir elektronikos prekių bus parduota dešimtadaliu daugiau. Didžiausio – apie 30 proc. augimo – tikimasi parduodant televizorius. Esą tai lems 2012-aisiais įvedama skaitmeninė televizija ir gal šiek tiek Europos krepšinio čempionatas.

Daugiau turėtų būti parduota ir naujausių modelių kompiuterių bei telefonų. Augsiančią šių prekių apyvartą numato ir kiti buitinės technikos prekybininkai.

„Kompiuterių pardavimai augs iki 15–20 proc., televizorių – apie 10 proc., baltos technikos, manau, – apie 10 proc. Ta bendrai augimas turėtų būti apie 12–15 proc.“, – skaičiavo prekybos tinklo „ElektroMarkt“ valdybos pirmininkas Ruslanas Kovaliovas.

Tiesa, tradicinių prekybos salonų savininkai teigia, kad šiemet ims lėtėti buitinės technikos ir elektronikos pardavimų internetu augimas, kuris pastaraisiais metais sudarė po keliasdešimt procentų.

„Paskaičiuota, kad elektroninė prekyba pernai užėmė apie 5 proc. rinkos. Tad tas burbulas, kuris buvo pučiamas ir rodoma, kad čia pardavimai kyla ir kad greitai elektroninė prekyba įsigalės, tai neteisybė“, – įsitikinęs R. Kovaliovas.

„Kainos internete tikrai nėra tokios stebuklingos, kad man tikrai reikėtų pirkti internete ir atsisakyti normalios prekybos“, – teigė „Topo grupės“ valdybos pirmininkas A. Rusteika.

Internetinių parduotuvių vadovai kalba priešingai. Esą kainomis jie yra konkurencingi, tad augimas neturėtų sustoti. Be to, jie teigia, kad jiems padeda ir konkurentams priklausantys tradiciniai salonai.

„Šita tendencija labai jaučiama. Mes matome, kad tradicinės parduotuvės tarnauja internetinėms parduotuvėms, kaip šou rūmai, kaip ekspozicijos, kai klientas ateina pasižiūrėti prekių, o jas užsisako internetu. Mes žinom, kad Lietuvoje pirkėjai yra jautrūs kainai, bet patogumas irgi daro savo“, – teigė el. parduotuvės „Pigu.Lt“ direktorius Dainius Liulys.

Tiesa, didelių kainų pokyčių prekybininkai šiemet neprognozuoja, tačiau tikisi, kad klientai galės įpirkti ir brangesnį produktą.