Šių metų gegužės 1 d. Lietuvai tapus visateise ES nare, nustos galioti dvišaliai šalių leidimai vežėjams ir įsigalios vieningi - Bendrijos - leidimai. Taip siekiama sukurti bendrą Europos Sąjungos rinką bei užtikrinti laisvą asmenų, prekių, kapitalo ir paslaugų judėjimą visoje jos teritorijoje.

Pirmas žingsnis buvo žengtas dar 1992 m., kai buvo panaikinta leidimų ir kvotų krovinių vežimui tarp Bendrijos narių sistema, iki tol nustatoma dvišaliais valstybių susitarimais.

Susisiekimo ministro Z. Balčyčio teigimu, dabar Lietuvos vežėjams atsiveria visiškai naujos galimybės. "Net 75 procentai prekių Europos Sąjungoje yra vežama keliais. Taigi Lietuvos kelių transporto verslininkai nuo šiol be apribojimų galės vystyti savo verslą visoje išsiplėtusios ES rinkoje", - sakė ministras.

Lietuvos vežėjai jau pasirengę dirbti Europos Sąjungoje - nuo 1991 m. jie aktyviai veržiasi į jos rinką sudarydami rimtą konkurenciją Europos senbuviams.

Šiuo metu Lietuvos krovinių vežimo rinkoje veikia apie 3 tūkst. 720 licencijuotų vežėjų, turinčių iš viso 13 tūkst. 315 automobilių. 2003 m. kelių transportu vežta 54,5 mln. tonų krovinių, o tai yra 21 proc. daugiau nei 2002 metais.

Pastaraisiais metais nuolat augantis išduodamų leidimų skaičius akivaizdžiai rodė didėjantį Lietuvos vežėjų aktyvumą tarptautinių krovinių vežimų srityje. Lietuvos vežėjai veža krovinius į 44 valstybes.

Preliminariais skaičiavimais, naudodamiesi EB leidimais Lietuvos vežėjai sutaupys apie 6 mln. litų.

2003 m. leidimų vežti krovinius tarptautiniais maršrutais buvo išduota 5,8 proc. daugiau negu 2002 metais. 2003 m. Valstybinė kelių transporto inspekcija Lietuvos vežėjams išdavė iš viso 474 853 kitų šalių krovinių vežimo ir kelionės leidimus. Iš jų 366 325 - į Europos Sąjungos valstybes ir šalis, kurios nuo gegužės 1-osios taps ES narėmis.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją