Penktadienį kalėdinę prekybą pradėjo „Senukų“ ir „Rimi Lietuva“ prekybos tinklai, nuo ateinančios savaitės prie jų jungsis ir kiti didieji pardavėjai. Po truputį kalėdinę nuotaiką savo erdvėse kuria ir smulkieji pardavėjai.

Prekybininkai pripažįsta, kad Vakaruose Kalėdų maratonas prasideda dar anksčiau nei Lietuvoje, tačiau mūsų Vėlinių tradicijos jį kiek prilaiko.

„Prekybos centrai kalėdinei prekybai pradeda ruoštis gerokai prieš mėnesį, tačiau Lietuvoje šis pasiruošimas yra šiek tiek vėlesnis nei Vakarų šalyse, kadangi turime savas tradicijas, tarp jų ir mirusiųjų pagerbimą lapkričio pradžioje, kurios Kalėdų prekybai vietos neužleidžia taip anksti, kaip kitose šalyse“, – DELFI sakė „Rimi Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Jovita Bagdonaitė.

Prognozuojama, kad ir šiemet pirkėjams bus svarbu kaina.

„Ir toliau svarbus šventinių pasiūlymų aspektas išlieka kaina, akcinių pasiūlymų kokybė. Ieškodami dovanų pirkėjai daugiau dėmesio skiria ir ne pirmo būtinumo prekėms, tačiau jau praėjusiais metais dėl sunkmečio jų pardavimai buvo mažesni nei įprasta. Manome, kad ir šiais metais vyraus panašios tendencijos, tačiau su šiek tiek didesne optimizmo gaidele“, – sakė ji.


„Iki“ komunikacijos skyriaus vadovas Valdas Lopeta DELFI sakė, kad pastebima tendencija, jog pirkėjai didžiosioms metų šventėms apsiperka per kelis sykius. Tai – viena pagrindinių priežasčių, kodėl šventinė prekyba pradedama pakankamai anksti.


„Tradiciškai aktyviausia prekyba vyksta paskutinėmis savaitėmis prieš šventes ir tarp švenčių, tačiau jau nuo praėjusių metų aiškėja tendencija, kad pirkėjai pradeda labiau
planuoti savo išlaidas ir šventėms apsiperka per kelis kartus. Tai viena svarbiausių priežasčių, kodėl prekyba pradedama jau dabar. Prognozuojame, kad pirkėjai bus praktiškesni negu anksčiau ir kalėdinius pirkinius planuos iš anksto, daug dėmesio skirdami kainai“, – sakė jis.

Tuo metu „Senukų“ rinkodaros ir rinkotyros direktorius Rytis Buračas DELFI sakė, kad iš anksto į lentynas prekės dedamos tam, kad pirkėjai turėtų laiko apsižvalgyti ir apsispręsti, ką norėtų pirkti.

„Mūsų manymu, dabar yra pats laikas ruoštis didžiosioms šventėms, kad žmonės turėtų laiko išsirinkti dovanas tiek sau, tiek artimiesiems, draugams, kolegoms“, – teigė jis.

Prekybos tinklas šiemet tikisi sotesnių Kalėdų nei pernai, tačiau laukiamo augimo neatskleidžia.

„Atsižvelgiant į tai, kad po truputį jaučiamas ekonomikos atsigavimas, manome, kad prekyba bus geresnė nei praėjusiais metais. Tikimės, kad tai turėtų paskatinti gerokai optimistiškesnės žmonių nuotaikos“, – kalbėjo R. Buračas.

Kiti prekybos tinklai optimizmu netrykšta.

„Mes manome, kad jeigu kalėdinė prekyba šiemet bus tokia pati kaip praėjusiais metais, tai bus geras dalykas. Spartaus atsigavimo nelaukiama ir neturime didžiulių lūkesčių, kad šiemet Kalėdos bus labai geros“, – DELFI sakė bendrovės „Maxima LT“ atstovė spaudai Renata Saulytė.

„Maxima LT“ duomenimis, didysis pirkėjų suaktyvėjimas būna likus dviems savaitėms iki švenčių.

„Žinoma, kad kalėdinė prekyba yra vienas svarbiausių periodų prekybos tinklo metų apyvartoje, bet dėl ekonominės situacijos mes nemanome, kad tendencija pasikeis ir prognozuojame, pardavimai bus mažesni nei pernai“, – DELFI sakė „Norfos mažmenos“ atstovas ryšiams su visuomene Darius Ryliškis.

Siūlo pirkti rankų darbo dovanų

Smulkieji didžiosios kalėdinės prekybos laukia lapkričio pabaigoje ir visą gruodžio mėnesį. Tačiau jau dabar mažesnės parduotuvės, turgūs puošiasi ir ima siūlyti temines prekes.

„Prekybininkai visada tikisi, kad prieš šventes uždirbs šiek tiek daugiau, joms ruošiasi, perka prekes, kurios galėtų būti paklausios. Dabar žmonės labai skaičiuoja, kiek pinigų išleisti dovanoms, anksčiau taip atidžiai negalvodavo“, – DELFI sakė Lietuvos smulkiųjų verslininkų ir prekybininkų asociacijos pirmininkė Zita Sorokienė.

Z. Sorokienė pastebi, kad dabar kai kurie pardavėjai siūlo rankų darbo dovanas.

„Pastebėjau, kad dabar rinkoje padaugėjo savos gamybos suvenyrų. Visai neseniai turguje mačiau pirštines ir kojines su Kalėdų akcentais. Anksčiau prekės būdavo labiau orientuotos į masinę gamybą, o dabar ieškoma būdų, kaip artimą žmogų pasveikinti su mažesnėmis išlaidomis ir originaliau“, – kalbėjo ji.

Pernai dar prieš Vėlines Vilniuje savo parduotuves papuošusi „Lino gintaro studija“ šiemet tai padarė penktadienį, tačiau vis tiek buvo viena pirmųjų Vilniaus senamiestyje, oficialiai pradėjusi laukti Kalėdų.

Pernai prieš Kalėdas DELFI užsakymu rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa parodė, kad beveik 28 proc. lietuvių Kalėdų dovanoms ketino išleisti 101-200 Lt, 24,4 proc. – 51-100 Lt, 18,3 proc. gyventojų neplanavo pernelyg išlaidauti ir dovanoms norėjo skirti iki 50 Lt, tačiau daugiau nei 3 proc. tam ketino išleisti per 800 Lt.

Greičiausiai į ankstyviausios kalėdinės prekybos pradžios rekordą galėtų pretenduoti Didžiosios Britanijos prekybos tinklas „Selfridges“, kalėdinių dovanų ir kitų atributų prekybą pradėjęs nuo rugpjūčio 2 dienos.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją