Ūkio ministerijos Prekybos departamento direktorius Rimantas Šegžda teigia: "Dyzelininiai degalai ES yra nulinis muitas, benzinui 5-3,5 proc. Tai tiek praktiškai turėtų atpigti po gegužės 1 d., nes akcizas padidintas šiais metais ir po gegužės 1 d. jis nesikeis".
"Importo muitas benzinui sumažės, turėtų ir benzino kainos šiek tiek mažėti arba ne tiek augti smarkiai dėl akcizo didinimo", - sako ir Laisvosios rinkos instituto vyresnysis ekspertas Ramūnas Vilpišauskas. Degalų pardavėjai prognozuoja, kad benzinas atpigs apie 10 centų, dyzelinas - 8. Nors naftos produktų mažmenininkai sako, kad kainos mažėjimas priklausys nuo importo mastų. Importą gali stabdyti prasta įvežtinių degalų kokybė, neatitinkanti ES standartų.
Naftos produktų mažmeninės prekybos įmonių asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas teigia: "Paskutiniais 3 ar 4 metus praktiškai importo normalaus iš viso nebuvo, nu tai irgi yra nenormalu. Užtai vartotojas visus tuos metus permokėdavo kažkiek, ir “Mažeikių nafta” uždirbdavo tą vadinamą viršpelnį".
Specialistai tvirtina, jog sumažėjus importo muitui, įvežtiniai degalai sudarys apie trečdalį rinkos. Tačiau importu turėtų verstis tik didžiosios kompanijos, mažesnėms tai bus per brangu dėl privalomo naftos produktų atsargų kaupimo.
"Mažeikių naftos" atstovas sako, kad degalų kainos priklausys ir nuo situacijos pasaulinėje rinkoje. Į šalį ėmus importuoti pigesnius degalus "Mažeikių nafta" taip pat žada mažinti kainas.