Pristatydamas verslo plėtros galimybes Klaipėdoje, R.Stonys ypatingą dėmesį atkreipė į uostą.
Pasak R.Stonio, Lietuva nesugeba pasinaudoti dar 1994 metais Europos transporto konferencijoje patvirtinto tarptautinio transporto koridoriaus "IX B", einančio per Klaipėdą, pranašumais.
"Pagrindinė problema - nesutvarkyta Lietuvos transporto įstatyminė bazė. Tranzitiniams pervežimams, taip pat ir uosto krovos darbų kompanijų veiklai nesudaromos normalios veiklos sąlygos, teisės aktuose pilna specialių reikalavimų ir nelogiškų ribojimų. Nedirba Klaipėdos laisvoji ekonominė zona, laisvo uosto statusą tik deklaruojame, dėl kai kurių valdininkų aplaidumo iškilo tarifų problemų dėl krovinių pervežimo į uostą Lietuvos ir Rusijos geležinkeliais", - sakė R.Stonys.
Anot jo, Lietuvos diplomatai galėtų prisidėti kuriant multimodalinius logistikos centrus, pritraukiant užsienio investuotojų, išnaudojant bendradarbiavimo tarp uostų galimybes. Taip pat norima, kad sekant latvių ir estų pavyzdžiu Klaipėdos uostui būtų sudarytos galimybės turėti savo atstovus strateginėse Lietuvos diplomatinėse atstovybėse užsienyje.
"Tik bendromis jėgomis galime sušvelninti Rusijos transporto politikos "Rusijos kroviniai - per Rusijos uostus" pasekmes", - sakė R.Stonys.