Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė “SPINTER tyrimai” tokią apklausą atliko po to, kai bendrovių “Gubernija”, “Kalnapilis-Tauras” bei “Ragutis” vadovai apkaltino aludarį “Švyturį-Utenos alų” piktnaudžiavimu dominuojančia padėtimi rinkoje.

Apklausos metu respondentų klausta, ar jiems, kaip vartotojams, ši problema atrodo aktuali? Net 47.7 proc. apklaustųjų nurodė, jog problema jiems visiškai neaktuali, 31.9 proc. – greičiau neaktuali, 16.4 proc. – greičiau aktuali ir 4 proc. apklaustųjų tai įvardijo kaip labai aktualią problemą.

Sociologai respondentų taip pat prašė nurodyti, koks jų požiūris į bendrovei “Švyturys-Utenos alus” mestus kaltinimus. Didesnė dalis apklaustųjų, 54.5 proc., labiau buvo linkę pritarti teiginiui, jog “Gubernijos”, “Kalnapilio-Tauro” ir “Ragučio” atstovai yra neteisūs - kaltinimai “Švyturiui-Utenos alui” yra tik vienas iš konkurencinės kovos triukų.

Penktadalis respondentų, 19.1 proc., nurodė maną, kad aludariai yra teisūs teigdami, jog “Švyturys-Utenos alus” piktnaudžiauja savo, kaip rinkos lyderio padėtimi, 26.4 proc. apklaustųjų teigė neturį šiuo klausimu aiškios nuomonės.

Apklausą atlikusios viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės “SPINTER tyrimai” direktorius Ignas Zokas pastebi, jog didžiausių aludarių pasiskirstymas alaus rinkoje jau kelerius metus išlieka daugmaž nepakitęs.

Tyrimą inicijavo Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, reagavusi į kaltinimus, jog Lietuvos baruose yra ribojama vartotojų pasirinkimo laisvė.

Tyrimo metu buvo apklausti 707 Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio gyventojai, vyresni nei 18 metų amžiaus.