Kiti prekybos tinklai pateikia panašius skaičius, rašo „Vilniaus diena“. "Mūsų tinklas yra gerokai mažesnis nei "Maximos", bet 2009 m. per savo nuolaidų programas mes išleidome 84,6 mln. litų. Be to, mūsų nuolaidos sunkmečiu padidėjo – 2008 m. įvairiausioms nuolaidoms skyrėme apie 73 mln. litų. Manau, kad dabar visi (prekybininkai – red. past.) daugiau ar mažiau vartojimą skatina atsisakydami savo pajamų, nes gamintojai nebesutinka mažinti kainų", – dienraščiui sakė prekybos tinklo "Norfa" atstovas Darius Ryliškis.

"Rimi" tikslių skaičių nepateikė, tačiau pasigyrė ilgalaikį kainų mažinimą atsisakydama dalies pajamų pradėjusi dar praėjusių metų pavasarį. Tuomet buvo sumažintos daugiau nei 4 tūkst. prekių kainos. Neatsilieka ir "Iki". Prekybos tinklas esą nuo pat pirmų ženklų, liudijančių mažėjančią vartotojų perkamąją galią, ėmė vykdyti įvairias socialinės rinkodaros programas, per kurias dovanojo galimybę nemokamai apsipirkti ir mažino kainas atsisakydami dalies pelno.

Anksčiau prekybininkai žemesnes kainas palaikydavo spausdami tiekėjus ir susižerdavo papildomo pelno iš lentynų, įėjimo į rinką ir kitų mokesčių. Taigi šias pajamas galėjo skirti akcijoms ir nuolaidoms. Dabar esą konfliktai jau aprimę, tačiau gamintojai tikina, kad prekybininkai toli gražu nėra altruistai.

"Prekybiniai santykiai – įmonių susitarimo reikalas ir nelabai galiu ką nors komentuoti. Bet tas prekybininkų spaudimas buvo visada. Jis liko ir dabar. Nuolaidos iš dangaus nekrinta. Apskritai esu nusivylęs mūsų sistema, buvau Vokietijoje ir lyginau kainas – ten daržovės kelis kartus pigesnės nei pas mus, nors iš tų pačių šalių jas vežamės. Kainos pas mus tikrai išpūstos", – dienraščiui sakė Lietuvos mėsos perdirbėjų asociacijos direktorius Gintautas Kniukšta.

Jis taip pat pridūrė, kad didelė dalis Lietuvos gamintojų savo prekes parduoda vietos rinkoje, tad yra priversti derėtis ir taikytis prie tam tikrų sąlygų.

Po mėnesio (nuo balandžio 1 d.), kai įsigalios Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymas, tinklai nebegalės iš gamintojų reikalauti įvairiausių mokesčių: įėjimo į rinką, prekių išdėstymo ir kitų. Prekybininkai taip pat negalės reikalauti, kad gamintojai kompensuotų jiems negautą pelną už prekių pardavimą, mokėtų už naujų parduotuvių įrengimą, kompensuotų išlaidas, patiriamas sprendžiant vartotojų skundus, organizuojant pardavimo skatinimo akcijas t. t. Kaip bus laikomasi šio įstatymo nuostatų, kontroliuos Konkurencijos taryba.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją