Teigiama, kad šuolio priežastis yra Rusijos valdininkų sprendimai, dėl kurių kaimyninė šalis laikinai sukėlė nepatogumų kroviniams iš Tolimųjų Rytų.

Pasak Kauno oro uoste krovimo darbais užsiimančios bendrovės "Aviacijos paslaugų centras" direktorės Jūratės Supinienės, per rugpjūtį į oro uostą atskrido vos du lėktuvai IL su tranzitiniu kroviniu, o nuo rugsėjo pradžios jų kiekis jau artėja prie trisdešimties.

J.Supinienė teigė, jog tai laikinas pagyvėjimas, nes šią padėtį sukūrė ne rinka, o Rusijos valdininkų sprendimai. Be to, baiminamasi, kad padėtį pablogins ir Lietuvos pareigūnų veiksmai. "Taip jau buvo nutikę pernai: tada kiekvieną lėktuvą su tranzitiniu kroviniu ėmė taip nuodugniai tikrinti pačių įvairiausių rūšių tarnybos, tad visus tranzitinius krovinius iš Lietuvos perėmė Latvija. Jeigu mes dirbame nuolat nuodugniai tikrinami specialiųjų tarnybų, spėjame per dieną aptarnauti tik vieną lėktuvą, tuo tarpu dirbdami įprastiniu režimu - 3-4 lėktuvus per dieną", - sakė J.Supinienė.

Bendrovės "Šiaulių oro uostas" generalinio direktoriaus Jono Jutkelio teigimu, per rugpjūtį Šiaulių oro uoste nebuvo nusileidęs nė vienas krovininis lėktuvas, o nuo rugsėjo pradžios jų sulaukta apie 10. "Visi jie - su tranzitiniais kroviniais iš Kinijos. Sunku prognozuoti, kas bus toliau, bet manau, kad toks krovinių srautas išliks iki Kalėdų", - sakė J.Jutkelis. Pasak jo, tokiu atveju "Šiaulių oro uosto" apyvarta tuomet išaugtų maždaug ketvirtadaliu iki 2,5 mln. litų.

Pasak dienraščio, didžioji dalis krovinių toliau sunkvežimiais iškeliauja į Rusiją.

Bendrovės "Kauno oro uostas" direktorius Rimantas Skridaila sako, kad bendras per Kauno oro uostą gabenamų krovinių kiekis šiemet sieks tik 5-6 tūkst. tonų ir bus beveik perpus mažesnis nei 2001 metais ir maždaug trečdaliu - nei 2002-aisiais.

R.Skridaila prognozuoja, kad įstojimas į Europos Sąjungą (ES) nieko neduos krovinių gabenimu lėktuvais užsiimančioms Lietuvos įmonėms, nes didžioji krovinių srauto, gabenamo per Lietuvą, dalis yra tarpžemyniniai vežimai. Be to, iš Rytų krovinius gabenantys IL-76 į ES šalių oro uostus nuo kitų metų bus įleidžiami tik išimties tvarka, nes yra labai triukšmingi. "Kauno oro uostui dar pasisekė - su ES sutarta dėl l metų pereinamojo laikotarpio, iki 2005 metų pradžios Lietuvoje tik Kaune galės leistis IL-76", - sakė R.Skridaila. Pasak jo, vėliau tokios klasės lėktuvai leistųsi Kaliningrade ar Minske.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją