"PricewaterhouseCoopers" pristatytame 120 puslapių dokumente teigiama, kad palankūs Rusijos ir Turkijos investicinio klimato aspektai (geri ekonominiai rodikliai, augančios vartotojų išlaidos bei didžiulės ir neperpildytos rinkos) gerokai nusveria prastuosius. Tad "PricewaterhouseCoopers" abiems šalims suteikė reitingą "Investuokite!"

Kitų aštuonių stebėtų valstybių - Lietuvos, Lenkijos, Čekijos, Slovakijos, Vengrijos, Rumunijos ir Bulgarijos - rinkos vertintos atsargiau. Pavyzdžiui, Čekijos ir Lenkijos rinkoms, kurios itin sparčiai konsoliduojasi, suteiktas vertinimas "Elkitės atsargiai".

Pasak "PricewaterhouseCoopers" vartojimo ir pramonės paslaugų padalinio partnerio Chriso Skirrow (Kriso Skirovo), Rusijoje atsiranda vidurinioji klasė, kuri gauna dideles disponuojamąsias pajamas ir yra pasirengusi jas išleisti.

Rusijoje disponuojamosios pajamos sudaro 87 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP) vienam gyventojui. Šis santykis yra vienas didžiausių tarp visų besiplečiančios rinkos valstybių. Remdamasi "Renaissance Capital" duomenimis, "PricewaterhouseCoopers" teigia, jog artimiausiais metais disponuojamųjų pajamų ir BVP santykio lygis nusistovės ties labiau įprastais 75 proc.

"2001 metais išlaidos maistui sudarė 46 proc. - labai didelę dalį vidutinio Rusijos namų ūkio vartojimo, - sakė Ch.Skirrow. - Tačiau per kitus kelerius metus tikimės labai reikšmingo šios dalies sumažėjimo. Absoliučiu požiūriu išlaidos maistui gali nepakisti, tačiau jų dalis (bendrame) vartojime mažės, nes bus daugiau leidžiama ne maisto gaminiams, pavyzdžiui, buities reikmenims, paslaugoms".

Tai, jog gausėja vidurinioji klasė, ypač pastebima Maskvoje ir Sankt Peterburge, tad "PricewaterhouseCoopers" tyrimas išryškino atotrūkį tarp šių miestų ir Rusijos regionų. Sostinės vartotojų perkamoji galia yra net 19 kartų didesnė nei provincijos gyventojų, todėl maskviečiai dažniau renkasi garsių užsienio gamintojų prekes. Tuo tarpu provincijos vartotojai yra ištikimi vietiniams gamintojams ir importuojamus gaminius nurodo savo pirkinių sąrašo pabaigoje.

"PricewaterhouseCoopers" mokesčių srities partnerė Irina Martakova teigė, jog kol kas sunku išskirti konkrečias daugiau investicijų pritraukiančias parduotuvių rūšis, nes Rusijos rinka tebėra labai jauna. Tiesa, ekspertė abejojo, ar užsienio investuotojai norėtų įsigyti jau sukurtus vietinius prekybos tinklus.

"Daugelis pasaulio mažmenininkų, tokių kaip "Auchan" ir "Metro", Rusijoje įsteigė savo parduotuves, ir manome, kad šią strategiją taip pat naudos kiti nauji rinkos dalyviai", - aiškino I. Martakova. - Ši strategija leidžia išvengti išsamaus tinkamumo vertinimo ir bendra prasme reiškia mažiau grėsmių".

Tarp "PricewaterhouseCoopers" stebėtų valstybių Rusija išsiskiria neišnaudotu potencialu. Tačiau Ch.Skirrow gyrė šalies ministro pirmininko Michailo Kasjanovo neseniai išsakytą nuomonę, esą Rusijai būtina pritraukti daugiau užsienio investicijų.

"Būtina padidinti rinkos investicinį patrauklumą", - sakė Ch.Skirrow ir pridūrė, jog dabar šiuo požiūriu pirmauja Vengrija, Rumunija bei Slovakija.

Didžiausia pasaulio mažmenininkė - Jungtinių Valstijų "Wal-Mart" - Berlyne paskelbė ketinanti per ateinančius 4-5 metus Rusijoje investuoti 250-300 mln. JAV dolerių, už kuriuos statys trisdešimt parduotuvių Maskvoje, Sankt Peterburge ir Jekaterinburge.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją