Bendrovės sutaria: Lietuvoje jau užaugusi kontaktinių lęšių karta, tad dabar juos naudoja ir jauni, ir vyresni. Pernai didesnio gyventojų dėmesio sulaukusios interneto parduotuvės pastebi, kad pirkėjams svarbiausia lęšių kaina, dažnai pasirinkimą lemia vienas centas.


Galimybės pagerinti regėjimą dabar nepalyginamai didesnės nei prieš kelis dešimtmečius. Štai kad ir kontaktiniai lęšiai, Lietuvoje jau net vadinami paplitusiu fenomenu. Lęšių, anot tiekėjų, dabar yra kokių tik nori.

„Pradedant nuo paprastų, baigiant silikoniniais hidrogeniniais. Ir dar pratęsiant, toriniais multifokaliniais. Tai iš tikrųjų, siūloma praktiškai visokių, kokių tik begalima susigalvoti“, – teigia bendrovės „Litopt“ direktorius Justas Šidlauskas.

Kasmet į Lietuvą importuojama šimtai tūkstančių kontaktinių lęšių vienetų.

„Visame pasaulyje ant vienos rankos pirštų suskaičiuosi kontaktinių lęšių gamintojus, kurie yra patikimi ir žinomi, daug metų dirbantys.Yra 3-4 pagrindiniai 3-4, jie išliko, nė vienas nebankrutavo“, – sako interneto parduotuvės optio.lt direktorė Aušra Lukošienė.

Į Lietuvos rinką esą vis bando patekti kontaktinių lęšių gamintojai iš trečiųjų šalių, bet kol kas nesėkmingai, nes, vietos verslininkų teigimu, ramiau dirbti su žinomais vardais.

Tuo metu dauguma pirkėjų, didmenininkų ir mažmenininkų teigimu, taupydami, lęšius nešioja ilgiau, nei skirtas laikas. Be to, atsisako kosmetinių.

„Yra klientai, kurie įpratę nešioti kontaktinius lęšius ir jie neatsisako vis dar savo įpročių juos pirkti, jų krizė nepaveikė. O kam labiau atsiliepė, aišku, daugiau renkasi akinukus, ilgesnį laiką su jais būna ir kontaktinius lęšius dedasi tiktai pagal poreikį“, – kalbėjo „Vizijos“ optimetrininkė Monika Patalauskienė.

„Žmonės pradeda atsisakyti kosmetinių lęšių, spalvotų ar tų, kurie paryškina akių spalvas. Tų lęšių, kurie nėra pirmo būtinumo, pardavimai yra smarkiai sumažėję“, – pastebi J. Šidlauskas.

„Sumažėjusi klientų perkamoji galia neišvengiamai pablogino praktiškai visas optikos sritis“, – mano bendrovės „Kavita“ medicinos padalinio vadovas Rimas Jakštas.

Prekiautojų teigimu, dauguma gyventojų Lietuvoje – konservatyvūs, pripranta prie pasirinktų lęšių ir firmų. Visiškai kitaip apie pirkėjus kalba lęšiais prekiaujančios interneto parduotuvės. Anot jų, elektroninėje erdvėje nėra jokio lojamumo, viską lemia kaina. Be to, lietuviai vis dar labiau mėgsta lęšius išsirinkti stacionarioje parduotuvėje ir patys ateiti jų atsiimti.

„Bet didžioji dauguma jaunimo Lietuvos jau naudojasi prekyba ir parduotuvėmis internete. Jie labai renkasi visus esančius operatorius internetinėje erdvėje. Susirandama mažiausia kaina, internetinėje prekyboje žaidžia netgi centų vienetai“, – tvirtina A. Lukošienė.

Pardavėjai prognozuoja, kad šiemet kontaktinių lęšių rinka šiek tiek augs. Tiek tiekėjai, tiek optikos žada mažesnes kainas ir daugiau naujienų. O internetinės parduotuvės viliasi, kad elektroniniu būdu lęšius aktyviau pirks ir regionų gyventojai, o ne vien didmiesčių, kaip yra dabar.