"Gegužės viduryje į Lietuvą turėtų atvykti Rusijos delegacija. Manau, kad būtent šio vizito metu gali būti pasirašyta sutartis", - dienraščiui "Lietuvos rytas" teigė "Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Jonas Biržiškis.

Praėjusiais metais dėl Lietuvos valdininkų vangumo išsiderinusi tarifų nuolaidų sistema lėmė, kad gabenimų kainos pakilo 22 proc., o krovinių srautas į Klaipėdos uostą gerokai sumažėjo.

Šiuo metu krovinių vežimo per Lietuvą ir Rusiją tarifai yra net keturių rūšių ir priklauso nuo to, per kurios šalies teritoriją bei kurį uostą vežami kroviniai. Krovinių vežimas į Klaipėdą per Rusijos teritoriją kainuoja apie 40 proc. daugiau nei į Kaliningradą.

Per Lietuvos teritoriją krovinių vežimo tarifai į Kaliningradą vidutiniškai apie 35 proc. didesni nei į Klaipėdą.

Tiesa, derybas dėl tarifų, kurias anksčiau planuota užbaigti iki kovo mėnesio, stabdo ir pasikeitimai Rusijos transporto sistemos valdymo struktūrose.

Dėl nesubalansuotų tarifų krovinių srautas per Lietuvą šiemet gerokai sumažėjo. Iš Rusijos pirmąjį šių metų ketvirtį gabenta 3 mln. tonų krovinių, pernai tuo pat metu - 3,8 mln. tonų. Labiausiai, 67 proc., sumažėjo juodųjų metalų - nuo 1,4 mln. iki 0,4 mln. tonų. Iš viso metalų gabenimai smuko 41 proc.

Naftos ir ir jos produktų iš Rusijos per pirmus tris šių metų mėnesius nugabeta apie milijoną tonų, tuo tarpu pernai per tą patį laikotarpį - 1,8 mln. tonų.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją