Naujausias „Euromonitor International“ karštųjų gėrimų rinkos tyrimas rodo, jog šiais metais vienas Lietuvos gyventojas karštiems gėrimams vidutiniškai išleido 174 Lt, beveik 17 proc. mažiau nei pernai.

Pasak „Euromonitor International“ rinkos tyrimų analitiko Manto Kaluinos, „šiuos pokyčius kavos rinkoje lėmė sumažėjusios gyventojų disponuojamosios pajamos (2009 m. vieno šalies gyventojo disponuojamosios pajamos sumažėjo beveik 17 proc. lyginant su 2008 m.) bei dar labiau išaugusios kavos žaliavų, o kartu ir kavos kainos“.

Tyrimas rodo, jog 2009 m. kavos rinkos apimtis mažmeninėje prekyboje Lietuvoje sumažėjo apie 8 proc. Prognozuojama, jog dėl sunkmečio per ateinančius kelerius metus Lietuvoje itin sulėtės ir aukštesnio kainų segmento produkcijos pardavimai mažmeninėje prekyboje. Dėl šios priežasties daugiau dėmesio susilauks prekybos centrų prekiniai ženklai.

2009 m. didžiausia kavos rinkos kategorija išliko šviežia kava, kurios rinkos vertė sudaro apie 65 proc. visos kavos rinkos Lietuvoje.

Tuo tarpu tirpios kavos, užimančios likusią rinkos dalį, rinkos vertė per ateinančius penkerius metus (2009 – 2014 m.) augs sparčiausiai – apie 12 proc., 2014 m. pasiekdama 138 milijonų Lt. Pagrindinis veiksnys, nulemsiantis kategorijos augimą ekonominio sunkmečio metu, išliks tirpios kavos „Du viename”, „Trys viename” ir „Keturi viename”, sudarančios 79 proc. visos tirpios kavos rinkos, populiarumas tarp šalies gyventojų. „Trys viename” kategorijos rinkos vertė per dvejus metus (2007-2009 m.) augo beveik 25 proc., pasiekdama 52 milijonų Lt.

Prognozuojama, jog per ateinančius kelerius metus tirpios kavos su priedais rinka taps labiau diversifikuota, gamintojai pristatys naujus skonius.

Pasak „Euromonitor International“, per 2009 m. kavinėse, restoranuose, baruose ir kitose viešojo maitinimo įstaigose parduodamos kavos rinkos apimtis nukrito apie 19 proc.

Vienas Lietuvos gyventojas viešojo maitinimo įstaigose per 2008 m. vidutiniškai išgėrė apie 74 puodelius kavos, o 2009 m. šis skaičius sumažėjo iki 60.

Vis dėlto nepaisant kavos suvartojimo restoranų, barų bei kavinių sektoriuje sumažėjimo, šalyje sparčiai populiarėja kavos išsinešimui kultūra. Anot „Euromonitor International“, kavą išsinešimui parduodančių kavinių rinka Baltijos šalyse dar nėra prisotinta, todėl jų skaičius augs, nepaisant sudėtingos ekonominės situacijos.

„Gyventojus didmiesčiuose stipriai veikia mada gerti kavą išsinešimui, ir prekybininkai stengiasi į tai reaguoti. Ji jau parduodama daugelyje vartotojui patogių vietų – prekybos centruose, degalinėse, spaudos kioskuose. Per paskutinius penkerius metus specializuotose kavinėse parduodamos kavos kiekis beveik padvigubėjo ir 2009 m. viršijo daugiau nei 90 tonų“, – teigia M. Kaluina.

Dauguma specializuotų kavinių savininkų neketina sustabdyti plėtros ir ieško galimybių mažesniuose miestuose. Be to, vartotojus ketinama pritraukti, pristatant daugiau naujienų, specialių akcijų, didinant produktų bei paslaugų kokybę.

„Euromonitor International“ prognozuoja, jog kavinėse, restoranuose ir baruose parduodamos kavos kiekis per ateinančius penkerius metus Lietuvoje augs apie 2 proc. kasmet.

Remiantis „Euromonitor International“ duomenimis, 2014 m. vienas Lietuvos gyventojas vidutiniškai išgers apie 470 puodelių, t.y. 7 proc. daugiau nei 2009 m.

Kavos mėgėjai išliks lojalūs pamėgtiems skoniams, o gamintojai stengsis investuoti į rinkodarą, taip siekdami išlaikyti savo rinkos dalį ekonominio nestabilumo laikotarpiu.

2009 m. populiariausia išliko Kraft Foods Lietuva kava „Jacobs“, užimanti apie 30 proc. rinkos apimties.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją