LJL nuostolį nulėmė nepalankūs valiutų kursai bei tai, kad įmonė apsidraudė nuo galimų terorizmo aktų Šiaurės Amerikos žemyne, anksčiau nei planavusi į Jungtines Amerikos Valstijas (JAV) bei Kanadą plaukiojančiuose laivuose įrengdama automatinę identifikavimo sistemą.

Pusmečio nuostolis buvo mažesnis nei lauktas. Tikimasi, kad antrąjį pusmetį bendrovės rezultatai bus teigiami. "Po Irako karo JAV doleris pradėjo stiprėti ir tai turėjo nepalankios įtakos. Kadangi LJL turi pasiėmusi 12 mln. JAV dolerių paskolą, susidarė "popierinis" nuostolis. Be to, aštuoni laivai plaukioja į JAV, Kanados uostus ir juose reikėjo įdiegti automatinę identifikavimo sistemą. Ne iki kitų metų liepos pradžios, kaip buvo numatoma pagal IMO (International Maritime Organization) rezoliuciją, o iki šių metų balandžio - tai atnešė apie 280 tūkst. litų nuostolio", - Eltai sakė LJL generalinis direktorius Vytautas Vismantas. Įmonės vadovo nuomone, antrąjį šių metų pusmetį rezultatas turėtų būti geresnis.

Pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su analogišku laikotarpiu pernai, LJL apyvarta sumažėjo 30,6 proc. - nuo 49,631 mln. litų iki 34,438 mln. litų. Pernai sausį-birželį bendrovė buvo uždirbusi 7,159 mln. litų ikimokestinio pelno.

Įsteigta reorganizavus senąją "Lisco", LJL yra viena didžiausių šalies laivybos įmonių, eksploatuojanti trampinių laivų laivyną. Ji praėjusiais metais uždirbo 1,006 mln. litų pelno ir savo metinėje ataskaitoje pateikė prognozę, jog šiais metais laivynas gali dirbti nuostolingai.

Įstatinis LJL kapitalas sudaro 200,901 mln. litų, 6,74 proc. jos akcijų šiemet buvo išdalyta Lietuvos piliečiams kaip kompensacija už negrąžintą nekilnojamąjį turtą, o kontrolinis 66,66 proc. akcijų paketas dabar yra privatizuojamas.

Įsigyti LJL nori Danijos "Trident Marine", pasiūliusi 33 mln. litų kainą, tačiau, neoficialiais duomenimis, dėl jos patikimumo yra abejojama. Taip pat Danijos "Rederiet Fabricius" ir Norvegijos "Continental Ship Management" konsorciumas, pasiūlęs 22,1 mln. litų, po 0,17 lito už vieną lito nominalo akciją ir 40 mln. JAV dolerių investicijas, kai nustatyta minimali kaina yra 20,09 mln. litų. Dabartinio LJL vadovo V. Vismanto, konsultacinės bendrovės "Prime Investment" bei prekybos kompanijos "Sanitex" konsorciumas, neoficialiais duomenimis, siūlo minimalią kainą ir jokių investicijų.

Laivininkystės privatizuotojas 3 metus po akcijų pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo turi išlaikyti bendrovėje ne mažiau kaip 70 proc. esamų darbo vietų, 5 metus po privatizavimo sutarties pasirašymo - ne mažiau kaip 70 proc. laivų. Iki visų įsipareigojimų įvykdymo be VTF sutikimo bus draudžiama parduoti, perleisti, taip pat įkeisti ar kitaip apsunkinti privatizuotas bendrovės akcijas bei laivus. LJL privatizavimo konkurso nugalėtojas kol kas nėra išrinktas.