Per netoli Paryžiaus esančiame Leburžė oro uoste vykusį bienalės pristatymą žurnalistams niūrios atmosferos neišsklaidė net ir akrobatinio skraidymo triukai.

Pirmieji nerimo požymiai nuskambėjo "Dassault Aviation" vadovo Charleso Edelstenne’o (Šarlio Edelsteno) spaudos konferencijoje - pirmojoje iš daugelio, vyksiančių "Salon du Bourget" pastate. "Ši 45-oji Leburžė paroda atveria duris tvyrant klausimų ir netikrumo pilnai atmosferai", - sakė Ch. Edelstenne’as, priešpastatydamas dabartines prastas sąlygas ankstesnių metų euforijai.

2001 metų parodos pirmąją dieną "Dassault Aviation" paskelbė apie milžinišką 100 "Falcon" lėktuvų užsakymą iš JAV avialinijų "United Airlines". Tačiau po trijų mėnesių įvyko rugsėjo 11-osios teroro išpuoliai, ir "United Airlines" užsakymą atšaukė.

Rugsėjo 11-osios įvykiai tapo pirmu skaudžiu smūgiu tuomet dėl pasaulinės ekonomikos sulėtėjimo jau ir taip kentėjusioms avialinijoms. Vėliau našta tapo vis didesnė dėl terorizmo grėsmės, juodligės atakos ir paslaptingojo staigaus ūmaus respiracinio sindromo (SŪRS-SARS) protrūkio.

Šiemetinėje Paryžiaus parodoje aiškiai jaučiamos Jungtinių Valstijų vadovautos karinės operacijos Irake ir aršaus prancūzų pasipriešinimo pasekmės. Šiemet į Leburžė atvyks gerokai mažiau amerikiečių, be to, pirmą kartą per visą renginio istoriją pasirodymuose nedalyvaus nė vienas JAV karinis lėktuvas.

Tebesančią įtampą tarp Jungtinių Valstijų ir Europos dar labiau išryškino Prancūzijos gynybos ministrės Michele Alliot-Marie (Mišelės Alijo Mari) pareiškimas šeštadienio "Le Monde", jog ji paprašiusi įvertinti riziką, susijusią su amerikiečių investicijomis į Europos gynybos sektoriaus bendroves.

Parodos rengėjai pripažįsta, kad šių metų renginys nublanksta prieš rekordinį 2001-ųjų užmojį. Per parodos pristatymą žiniasklaidai nepaskelbta nė apie vieną užsakymą. "Boeing" atstovai pareiškė būsią patenkinti, jei jų naujų lėktuvų pristatymų padaugės 2005 metais.

Manoma, kad svarbiausia parodos intriga taps tradicinis varžymasis Europos "Airbus" ir JAV "Boeing". Apie abiem konkurentėms padalintą nemenką lėktuvų užsakymą paskelbė Jungtinių Arabų Emyratų avialinijos "Emirates Airlines". Ši bendrovė užsisakys 26 "Boeing" ir 33 "Airbus" lėktuvus. Amerikiečių ir europiečių sandorių vertė atitinkamai vertinama 4,2 mlrd. ir 3 mlrd. JAV dolerių. Be to, tikimasi, kad derybas dėl dviejų tebekuriamų "Airbus" didžiųjų lėktuvų A380 pradės kita Persijos įlankos oro transporto bendrovė "Qatar Airways".