Atsakingo verslo gaires šiems metams nubrėžusi Jungtinių Tautų Organizacijos (JTO) pasaulinė programa „Global Compact“ pažymi, kad viena esminių krizės priežasčių buvo pasaulinio finansų sektoriaus trumparegystė ir trumpalaikių naudos siekių iškėlimas aukščiau ilgalaikio, sunkiu darbu kuriamo stabilumo ir patikimumo. „Ekonominis sunkmetis tapo rimtu išbandymu daugeliui verslų, tačiau jis neturi tapti pretekstu sumažinti ar net visai pamiršti socialinę atsakomybę“,- į verslininkų sąžinę apeliuoja ši organizacija. JTO atlikta apklausa parodė, kad tik maža dalis įmonių valdybos socialinį atsakingumą dabar vis dar laiko vienu iš prioritetų.

Net ir sąžiningu darbu gerą reputaciją jau pelniusioms įmonėms dabar- labai svarbus išbandymų metas. Viena vertus, aplinkybės klostosi taip, kad tampa lengva paslysti ir vieną kitą situaciją sutvarkyti lengviau, laikinai paminant kertinius socialinės atsakomybės principus. Atlyginimas vokelyje, vėluojantis atsiskaitymas su verslo partneriu, nepastebimai kiek nuleista produktų kokybės kartelė... Tačiau krizė - tai ir galimybė, nepaisant sunkumų, taip nesielgti. Įrodyti, kad atsakomybės visuomenei principai įmonei nebuvo tik tuščios, viešųjų ryšių tikslais deklaruojamos vertybės.

Nesunku prognozuoti, kad ir krizės itin smarkiai paveiktame Lietuvos ūkyje liks vis mažiau ir mažiau lėšų labdaros ir paramos eilutėms. Tačiau labai svarbu suprasti, kad socialinė atsakomybė – tai ne tik visuomenės palankiai vertinamos paramos ir labdaros akcijos. Kertiniai pamatai- nematomi, bet tik ant jų įmanoma suręsti tvirtą ir visoms krizėms atsparią vertybių sistemą. Socialinė atsakomybė – tai visų pirma požiūris į save patį, į savo darbuotojus, partnerius, klientus ir vartotojus.

Tie, kas praktikoje jau vadovaujasi socialiai atsakingo verslo principais, gali nedvejodami paliudyti, kad sąžiningai elgiantis su savo įmonės darbuotojais, lengviau pasiekti ir išlaikyti įmonėje keliamus tikslus. Be to, su sąžiningais verslininkais lengviau dirbti verslo partneriams, drauge greičiau surandamos išeitys iš sudėtingų situacijų. Tokiais verslais labiau pasitiki ir klientai – įrodyta, kad gamintojo atsakomybė neretai lemia varotojo apsisprendimą renkantis produktą ar paslaugą. Ir tik tada, kai įmonė savo viduje išpildo kertines socialiai atsakingo verslo savybes ir jų nuosekliai laikosi, ateina laikas padėti bendruomenei, atsižvelgti į visuomenės interesus ir lūkesčius.

Sunkmečiu labai išryškėja, kurių įmonių socialinė atsakomybė buvo tik deklaruojama, o kurios išties dirba pagal šį principą. Žinoma, kai užgriūna sunkumai, kai kam gali tekti paaukoti dalį darbuotojų, atsisakyti paslaugų ar prekių. Tačiau ir priimant sunkius, nemalonius sprendimus būtina juos pagrįsti, argumentuoti – tik taip gali tikėtis darbuotojų, partnerių, klientų supratimo ir palaikymo. Nesumažinusios reiklumo sau, darbuotojus vertinančios, kokybės reikalavimus išlaikančios įmonės krizės pabaigos sulauks užsigrūdinusios ir stiprios įveikti naujų ekonominių ciklų iššūkius.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją