Be kitų veiksnių, šiemetinę bendrovės veiklą gali paveikti ir sausio pabaigoje prasidėjusi Belgijos kompanijos "Antverpen Maritime Brokers", kuri LJL yra skolinga per 2,3 mln. litų, bankroto procedūra.

Praėjusiais metais laivininkystė uždirbo 1,006 mln. litų pelno ir akcininkų dividendams skyrė 402,343 tūkst. litų, arba po 0,002 lito vienai lito nominalo akcijai, dvigubai mažiau nei dar prieš metus.

LJL teigimu, dėl ilgalaikių sutarčių pernai pavyko išvengti neigiamos kuro kainos pakilimo įtakos, tačiau, nepaisant to, dėl lito persiejimo nuo JAV dolerio prie euro neigiama valiutų kursų kitimo įtaka per metus sudarė 6,2 mln. litų.

Baltijos, Viduržemio, Vakarų Europos ir Šiaurės Amerikos regionuose dirbančios LJL bendrovės pagrindiniai klientai buvo dvi kompanijos: "Olof Brodin" ir "Brodin Shipping". Pernai ji pervežė 398 tūkst. tonų krovinių. Pagal krovinių rūšis, daugiausiai - 55 proc. - praėjusiais metais pervežtų krovinių sudarė birios medžiagos, miško produkcija - 21 proc., metalai - 17 proc., generaliniai kroviniai - 5 proc., kiti kroviniai - 2 proc.

LJL tikisi, kad Lietuvos prisijungimas prie ES lems prekybos suaktyvėjimą ir padidins pervežamų krovinių srautus.

Iš viso privatizuojama laivininkystės bendrovė turi 17 laivų, joje dirba per 600 darbuotojų. LJL priklauso jokios finansinės veiklos nevykdanti Liberijos bendrovė "Lithuan Shipping Corporacion", valdanti Kipro "Lithuan Multipurpose Shipping (Cyprus) Limited", kuriai priklauso laivų vardais "Asta", "Akvilė", "Audrė" ir "Daina" pavadintos ofšorinės kompanijos.

Įstatinis LJL kapitalas sudaro 200,901 mln. litų, 6,74 proc. jos akcijų šiemet buvo išdalyta Lietuvos piliečiams kaip kompensacija už negrąžintą nekilnojamąjį turtą. Į kontrolinį 66,66 proc. LJL akcijų paketą, kuris priklauso valstybei, pretenduoja trys potencialūs investuotojai: Danijos "Trident Marine", Danijos "Rederiet Fabricius" ir Norvegijos "Continental Ship Management" konsorciumas bei dabartinio LJL vadovo Vytauto Vismanto vadovaujamas konsorciumas, į kurį dar įeina konsultacinė bendrovė "Prime Investment" bei prekybos kompanija "Sanitex".

Nors Valstybės turto fondas siūlė LJL privatizavimo procesą nutraukti, tačiau Vyriausybė tam nerado pagrindo ir rekomendavo jį tęsti toliau. Planuojama, kad konkurso dalyvių patikimumas dar bus patikrintas.

Įsteigta reorganizavus senąją "Lisco", LJL yra viena didžiausių šalies laivybos įmonių, eksploatuojanti trampinių laivų laivyną.