„Siūlėme mažiau skausmingą sprendimą, tačiau profsąjunga su šiuo pasiūlymu nesutiko. Rugpjūčio 28 d. informavome profsąjungą apie tai, kad ketinama iš viso atleisti 88 darbuotojus, iš jų apie 40 vairuotojų. Norėdama išgyventi, bendrovė neturi kito pasirinkimo“, - sakė „Autrolio“ generalinis direktorius Mindaugas Legas.

Bendrovė lėšų gauna iš bilietų pardavimo ir kompensacijas už nuvažiuotus kilometrus, mat bilietų kainos nepadengia veiklos išlaidų. Kaip teigia bendrovės valdyba, „Autrolio" pajamas sumažino nuo šių metų pradžios 12,2 proc. sumažinta metinė rida, kuri nuo rugsėjo turi mažėti dar 4,7 proc. Troleibusių bendrovei tai esą reiškia 800 tūkst. Lt praradimą.

Sunkumų bendrovei kilo ir dėl panaikinto lengvatinio PVM tarifo. Kaip žinoma, nuo sausio transporto paslaugoms PVM tarifas šoktelėjo nuo 5 iki 19 proc. Nuo rugsėjo PVM dar kils iki 21 proc. ir tai esą vėl sumažins bendrovės pajamas, mat bilietų kainos nesikeis, o bendrovė turės mokėti daugiau mokesčių.

„Vien dėl šių faktų per metus įmonėje atsiras papildomas apie 12 mln. litų dydžio finansinis trūkumas", - teigiama bendrovės pranešime.

Maža to, „Autrolis" dar skolingas Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankui, mat pagal 2006 m. sutartį iš šio banko buvo paimta paskola ir nupirkti nauji troleibusai „Solaris“. Bankui įmonė skolinga 39,6 mln. Lt, kiekvieną ketvirtį reikia mokėti 1,564 mln. Lt, nes, kitu atveju, bendrovės turtas pereitų bankui. Bendrovė taip pat yra įsipareigojusi kasmet investuoti į kontaktinio kabelinio tinklo remontą ir atnaujinimą 1,4 mln. Lt. Šiemet šis įsipareigojimas dar neįvykdytas.

Siekdama sumažinti veikos sąnaudas, troleibusų bendrovė 21-28 proc. sumažino įmonės direktoriaus, finansininko ir direktoriaus pavaduotojų darbo užmokestį. Kaip teigiama pranešime spaudai, atlyginimai sumažinti ir įmonės tarnybų viršininkams, kuriems darbo užmokestis sumažėjo 15 -16 proc.

Bendrovė teigia, kad vairuotojų atlyginimai šiais metais dar nebuvo mažinti, o pastaraisiais metais net labai didėjo: esą per 2007 m. vairuotojų darbo užmokestis didėjo 38 proc., per praėjusius - 29 proc. Šiam tikslui buvo atitinkamai išleista 3,5 mln. Lt ir 3 mln. Lt.

Kaip teigiama pranešime, šiemet vidutinis išmokėtas vairuotojų atlyginimas siekia 1989 Lt, o administracija esą daug kartų siūlė profsąjungoms ieškoti sprendimų, kad nereikėtų atleisti darbuotojų. Tarp siūlymų, minima galimybė susitarti dėl mažesnio darbo krūvio ar nemokamų atostogų.

„Tačiau Kauno troleibusų vairuotojų profesinė sąjungos (KTVPS) pirmininkas P. Balčaitis nesutiko su šiais pasiūlymais", - teigia „Autrolio" valdyba, kuri praneša nutarusi nuo rugsėjo mažinti darbuotojų atlyginimus 15 proc.

Bendrovė teigia, kad, nepaisant sunkmečio, profsąjunga toliau reikalavo dar kartą padidinti troleibusų vairuotojų atlyginimus, o profsąjungos lyderis esą kalbėjo, kad vairuotojai turėtų uždirbti iki 6 tūkst. Lt - kaip ir kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse. Sekmadienį išplatintame pranešime rašoma, kad pats profsąjungos vadovas P. Balčaitis uždirba dvigubai daugiau nei vidutinė vairuotojų alga.

„Bendrovė, kuri gauna subsidijas ir kompensacijas iš savivaldybės ir mokesčių mokėtojų pinigų, negali patenkinti profsąjungos reikalavimų. Profsąjunga paskelbė ir įvykdė įspėjamąjį streiką, vėliau paskelbė neterminuotą streiką nuo rugpjūčio 24 d. Dabar ketina streikuoti šventinę rugsėjo 1-ąją. Tai dar kartą rodo socialiai neatsakingą profsąjungos narių elgesį ir sabotuojančią veiklą miesto visuomenės atžvilgiu", - teigiama „Autrolio" valdybos pranešime.