"Kai oro uoste tvyro nežinia, nuo aktyvesnės rinkodaros stengiamės susilaikyti", - teigė Lietuvos turizmo asociacijos tarybos pirmininkas ir bendrovės "Lithuanian Tours" vadovas Kęstutis Ambrozaitis.

Tačiau ekonomiką ir aviaciją ištikus krizei, VTD apie taupymą nemąsto. Valdininkai dirba daug ir uoliai: už padidėjusius krūvius ir papildomų funkcijų vykdymą praėjusių metų pabaigoje kai kuriems įstaigos tarnautojams net teko skirti 15-50 proc. dydžio priemokas.

Svetainė, ryjanti pinigus

Adresu www.travel.lt pasiekiamai Nacionalinei turizmo informacinei sistemai tobulinti turizmo valdininkai šiemet irgi numatė skirti nemažą 200 tūkst. litų sumą. Iš viso į duomenų portalą jie ketina investuoti daugiau nei 0,5 mln. litų, nors jis jau ir dabar patenkinamai veikia. Pats VTD savo rinkodaros plane skelbia 2009 metais pradėsiantis "intensyvinti ir stiprinti el. rinkodaros priemones" bei populiarinti minėtą svetainę.

K.Ambrozaitis teigiamai vertina pastangas, kurios jau įdėtos šiam portalui sukurti. "Bet didelę katalogo dalį dar labai reikia taisyti. Aišku, tai reikėjo daryti prieš krizę", - mano verslininkas.

Pusmetį departamento vadove dirbanti Nijolė Kliokienė pridūrė, kad duomenų bazę reikia sujungti su užsienio centrų svetainėmis ir pagerinti jos administravimą, bet tai esąs ilgalaikis tikslas.

Šiemet didžiąją dalį sistemai numatytų biudžeto pinigų - 150 tūkst. litų, VTD skirs tam, kad svetainės www.travel.lt informacija būtų lengviau aptinkama paieškų sistemoje "Google". Tikimasi, kad už 150 tūkst. litų optimizavus paieškos sistemas, šios svetainės lankomumas padidės 50 procentų.

"Šį darbą aš padaryčiau už 10 tūkst. litų. Daugiausia jis gali kainuoti 50 tūkst. litų. Tai - maksimumas", - LŽ sakė patyręs optimizacijos ekspertas (pavardė redakcijai žinoma).

LŽ konsultantas atkreipė dėmesį, kad svetainės www.travel.lt priežiūrą įgyvendinanti IT milžinė "Sintagma" yra "užaugusi" ant valstybinių, pelną užtikrinančių užsakymų. "Kiek esu susidūręs asmeniškai, įmonė paimdavo 100 tūkst. litų už darbą, kurį galima atlikti už 10 tūkstančių. Jie nesismulkina ir neieško efektyvesnių būdų", - teigė pašnekovas. Panašias sumas LŽ pateikė ir kiti kalbinti šio verslo dalyviai.

Spėjo sutaupyti

Be šios brangios svetainės, maždaug 4 mln. litų dydžio biudžetą departamentas naudos parodoms, užsienio žurnalistų pažintinėms kelionėms rengti, Lietuvos atstovybėms aštuoniose šalyse išlaikyti ir rinkos tyrimams. Anot N.Kliokienės, šis rinkodaros biudžetas yra 12 proc. mažesnis nei pernai. "Mes peržiūrėjome savo strategiją ir pirmiausia atsižvelgėme į krizę. Tiesa, Finansų ministerija šio plano dar nepatvirtino", - pridūrė ji.

Beje, pernai spalį VTD valdininkai, persikeldami į naujas patalpas, senosiose paliko dalį apynaujų baldų. "Išsikraustėme, nes to paprašė patalpų savininkai. Kadangi įsikėlėme į naujas patalpas, mūsų baldai joms netiko. Tačiau keitėme tik nedidelę baldų dalį", - tikino N.Kliokienė. Pasak direktorės, pernai rudenį naujam įstaigos biurui įkurti Ūkio ministerija skyrė 200 tūkst. litų. "Tačiau kol organizavome pirkimus, atėjo metų pabaiga, ir situacija šalyje pablogėjo. Todėl baldams skyrėme tik 90 tūkst. litų, o likusius grąžinome į biudžetą", - teigė N.Kliokienė.