Aukščiausi valdžios vyrai atvirai remti vietos gamintojų produkcijos negali. Mat už tokius pareiškimus gali grėsti sankcijos iš Briuselio - ES laikoma bendra vidaus rinka, kurioje visiems gamintojams turėtų būti sudarytos lygios sąlygos.

Tuo tarpu šalies prekybininkams paliktos laisvos rankos.

Rinkodaros specialistai šią akciją vertina nevienareikšmiškai, tačiau vos tik gamintojai spėjo prakalbėti apie tokią iniciatyvą, ja netruko pasinaudoti "Maxima LT", vakar jau paskelbusi, kad savo parduotuvėse skatins pirkti lietuvišką produkciją, rašo „Verslo žinios“. Nesnaudžia ir kiti prekybos tinklai.

"Jau kalbėjomės su pramonininkais, galbūt paremsime jų iniciatyvas. Mums teko konsultuotis ir su kitomis įstaigomis dėl paramos Lietuvos maisto produktų augintojams", - dienraščiui „Lietuvos rytas“ sakė prekybos tinklo "Iki" atstovas Tomas Vaišvila.

Lietuvos gamintojai planuoja atgaivinti prieš dešimtmetį vykdytą akciją "Pirk prekę lietuvišką", nes su nostalgija prisimena laikus, kaip tada reklamuotų prekių būdavo parduodama 30-40 proc. daugiau.

"Manau, reikia paremti lietuvišką kapitalą, kad išsaugotume darbo vietas. Prieš 10 m., kai buvo organizuota tokia akcija, įmonių, kurių prekės dalyvavo šioje akcijoje, pardavimai didėjo 30-40 proc.", - viltingai apie naują veiklą kalba Sigitas Besagirskas, Lietuvos pramonininkų konfederacijos Ekonomikos ir finansų departamento direktorius.

Jo manymu, tai vartojimo neskatins, tik galbūt didės vietinės produkcijos pardavimai ir mažės importas.

Projektą pasirengusios finansuoti didžiosios įmonės - bus ieškoma viešųjų ryšių ir reklamos agentūrų, kurios kuruotų šią akciją.

"Lietuvos gamintojams reikia palaikymo. Pavyzdžiui, mūsų produkcija kokybe nenusileidžia, kai kurie produktai net lenkia užsienio gamintojų prekes, o kaina mažesnė", - „Verslo žinioms“ sakė Juozas Beliauskas, UAB "Koslita" generalinis direktorius.

Vadovas mato tik vieną bėdą, kodėl pralaimi konkurencinėje kovoje - prekių pakuotės ne tokios patrauklios, nėra lėšų reklamai ir akcija "Pirk prekę lietuvišką" esą pagelbėtų įsitvirtinti rinkoje.

Pono Beliausko žodžiais, Lietuvos gamintojus į šoną nustumia prekybos centrai, uzurpavę visą rinką. "Koslita" paprasčiausiai nebeturi kur realizuoti viso gaminamo prekių asortimento.

"Šiandien visos ES valstybės užsiima protekcionizmu ir ieško, kaip neoficialiai paremti savo pramonininkus, kad žmonės gautų darbo ar bent prasidėtų viešieji darbai", - apie Sąjungos brolių elgesį pasakoja Sigitas Besagirskas, Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) Ekonomikos ir finansų departamento direktorius, kurio žiniomis, jei tokias akcijas vykdo valdžios institucijos, valstybės gali būti baudžiamos. Ar už tokią akciją galima skirta nuobaudą, jei vietinę produkciją propaguoja verslo struktūros ir asociacijos, teisininkai aiškaus atsakymo kol kas neduoda.

Baudą jau teko sumokėti Airijai, kai jos viena valstybinė institucija paragino pirkti airiškas prekes.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją