Kaip parodė tyrimas, 53 proc. respondentų Kalėdų šventimui be dovanų pirkimo šįmet išleis tiek pat pinigų kaip pernai, 29 proc. – mažiau. Visgi šventinį stalą dengti pigiausiais produktais 54 proc. respondentų neketina. Tai „šiek tiek tikėtina“ atrodo 25 proc. respondentų, „labai tikėtina“ – 16 proc.

Pirkti kalėdines dovanas šįmet planuoja 81 proc. lietuvių To nedarys 13 proc. respondentų. Didžioji dalis apklaustųjų pirks jas šeimos nariams, pusė pirks dovanas artimiesiems ir giminėms. Įdomu tai, kad dovanas planuoja pirkti visi studentai, pusė apklaustų studentų dovanų norėtų gauti buitinės technikos.

19 proc. lietuvių dovanoms išleis 101-200 Lt, 13 proc. – 201-300 Lt. 8 proc. respondentų dovanoms galės skirti tik iki 50 Lt. 67 proc. apklaustųjų dovanas ketina pirkti prekybos centruose.

Jei artimiesiems ar draugams Kalėdų proga dovanų jau nupirkote žvakių, pasilikite jas sau. Mat, kaip rodo tyrimas, dovanų žvakių nenorėtų gauti 19 proc. respondentų. Po kelis procentus respondentų sakė norintys gauti kosmetikos, buitinės technikos, juvelyrinių dirbinių, knygų, kelionių. Kosmetikos ir knygų ypač nori kaimo žmonės, o vyrai kaip vieną labiausiai laukiamų dovanų įvardiją dėmesį.

Beje, kaime gyventojai samdo mikroautobusus ir Kalėdoms važiuoja apsipirkti į rajono ar apskrities centrą. Kaimo gyventojai ypatingai bijo blogų naujienų apie prastėjančią ekonominę situaciją, tačiau jie mažiausiai išrankūs dovanoms.

„Nors pastaruoju metu žmonės nuolat kalba apie krizę, apie tai, kad ekonominė situacija turės poveikį Kalėdų šventėms, tačiau švenčių metu dauguma gyventojų taupyti nežada“, - pirmadienį pristatydamas tyrimą sakė bendrovės „Maxima LT“ rinkodaros ir pardavimų departamento direktorius Saulius Jonaitis.

Daugiausia lietuvių šventes sutiks namuose su šeima, svečiuodamiesi pas gimines ar susitikdami su draugais.

Iš lentynų šluoja žuvį ir mandarinus

Žuvis, mandarinai, džiovinti grybai, graikiniai riešutai, knygos, žaislai – prieš kiekvienas Kalėdas šių prekių nuperkama kelis kartus daugiau nei įprasta.

52 proc. lietuvių visus šventinius patiekalus ketina gamintis, o ne pirkti, 24 proc. gamins didesnę dalį. „Maxima LT“ atstovų teigimu, kur kas daugiau patiekalus namie gamins latviai.

„Šie tyrimo rezultatai tik įrodo, kad pasiteisino mūsų pradėti veiksmai, skirti padėti pirkėjams prisitaikyti prie rinkos pokyčių. Žmonės pirkti vartoti kokybiškus, pamėgtus produktus ir dauguma dar tikrai neketina pereiti prie pigiausių produktų vartojimo, bent jau per svarbiausias metų šventes - Kalėdas“, - tikino S. Jonaitis. „Žmonės perka efektyviai. Tačiau esmė – nusiteikimas išleisti tiek pat pinigų, kiek pernai. Nežiūrint neigiamos situacijos, žmonės nusiteikę, kad Kalėdos – metas, kai reikia save kažkaip pamaloninti, apdovanoti. Ko gero, diržus susiverš po Kalėdų“, - apibendrino „Maxima“ grupės Įvaizdžio ir komunikacijos centro vadovas Giedrius Juozapavičius.

„Maxima Lt” užsakymu tyrimą atliko bendrovė „Berent“, gyventojų apklausą vykdžiusi visose trijose Baltijos šalyse lapkričio 20-30 dienomis. Tyrimas Lietuvoje atliktas naudojant reprezentatyvias telefonines apklausas 25-54 metų amžiaus Lietuvos gyventojų grupėje, sudarytoje iš 500 respondentų, atrinktų pagal statistinius duomenis atitinkančias nacionalines, amžiaus ir regionines kvotas. Tarp apklausos dalyvių 70 proc. buvo moterų, 30 proc. – vyrų.