Susitarė dėl kainos

Iki šiol “Liepsnos” produkcija tolimąjį kontinentą pasiekdavo per tarpininkus Didžiojoje Britanijoje, tačiau į Nigeriją degtukai bus transportuojami tiesiogiai. “Su pirkėjais iš Nigerijos dėl kainos iš esmės jau susitarėme. Netrukus turime sulaukti jų atstovo, kad šis įsitikintų, jog esame patikimi gamintojai. Esame pasiruošę užmegzti glaudesnius verslo santykius”, - “Kauno dienai” teigė įmonės rinkodaros direktorius Tomas Deltuva.

T.Deltuva pasakojo, jog Afrikoje degtukų savikaina yra didelė, nes karščiausiame žemyne nėra tinkamų medžių, iš kurių būtų galima gaminti šią produkciją. Tai, pasak jo, ir padeda išlaikyti paklausą bei laimėti konkurencinę kovą.

Kauniečiai su afrikiečiais užmezgė kontaktą per pastarųjų atstovybę Olandijoje. Be to, įmonė “Liepsna” savo reklamą skelbia tarptautiniuose leidiniuose, todėl bendrovės produkcija tapo pakankamai žinoma.

Dolerio kursas smukdo

“Liepsnos” rinkodaros direktorius minėjo, jog transportavimo kaštai nėra didelė kliūtis kauniečių produkcijai tapti konkurencingai Afrikos rinkoje. “Krovinį į laivą pakrauname Klaipėdoje. O transportavimo kaštai nėra tokie dideli, kaip atrodo iš šalies. Matyt, dabartinė situacija tenkina mūsų verslo partnerius”, - teigė T.Deltuva.

Bendrovė eksportuoja apie 80 proc. produkcijos, todėl pasitaiko atvejų, kai krovinys tolimojo adresato ir nepasiekia. Taip pernai atsitiko su pilnu “Liepsnos” produkcijos konteineriu, sudegusiu transportavimo metu.

“Mes dėl tokių atvejų nesijaudiname, nes eksportuojama produkcija yra apdrausta”, - tvirtino T.Deltuva. Daugiausiai produkcijos kauniečiai eksportuoja į Lenkiją, Rusiją, Ukrainą bei Didžiąją Britaniją. Lietuvoje vietiniai degtukų gamintojai konkuruoja su analogiška latvių produkcija.

“Eksporto situacija būtų dar geresnė, jei dolerio kursas pakiltų”, - pabrėžė rinkodaros vadovas. Pasak jo, dauguma šalių, į kurias eksportuojama “Liepsnos” produkcija, atsiskaito JAV doleriais. Tik viena kita valstybė sutinka atsiskaityti eurais.

Konkuruoja su latviais

Didžiausias galvos skausmas įmonės vadovams išlieka analogiška latviška produkcija. Nors Latvijos degtukams Lietuvoje taikomi antidempingo muitai, tačiau kaimynų produkcija lieka didžiausiu konkurentu Lietuvos rinkoje.

Latviškiems degtukams įvedus antidempingo muitus, jų leidžiama importo kaina yra 9,5 USD už 1000 vnt. degtukų dėžučių. Tai reiškia, kad importuotojai negali latviškų degtukų dėžutės, kurioje yra apie 40 degtukų, pirkti pigiau negu po 3,3 ct. “Liepsnos” produkcijos dėžutė, kurioje yra 40 degtukų, kainuoja 5 ct su PVM.

Beje, pernai neišvengta ir agresyvios konkurencinės kovos. Latviškus degtukus importuojanti bendrovė “Liepsnalita” apkaltino kauniečius, jog šie importuojamus lenkiškus degtukus ženklina “Liepsnos” ženklu. Konkurencijos taryba neįžvelgė nesąžiningos konkurencijos.

Tačiau Valstybinė ne-maisto produktų inspekcija “Liepsną” įspėjo, nors pripažino, kad įstatymai leidžia importuotojui prisiimti gamintojo teises. Kauno įmonės vadovai tuo metu tvirtino, jog nebespėjama gaminti degtukų, todėl importuojami lenkiški.

Plečia veiklos sritį

Atsigaunanti Kauno bendrovė, kuriai buvo pranašaujamas jau praeitin nužengusių miesto įmonių likimas, rado ir naujų veiklos rūšių. “Liepsna” gamina pagaliukus valgomiesiems ledams. Dėl šios produkcijos pirkimo jau susitarta su visais šalies ledų gamintojais.

“Šis vasaros sezonas tebuvo pradžia, o ateityje esame nusprendę išplėsti šią veiklos sritį”, - pasakojo T.Deltuva.

Be to, kauniečiai viešbučių bei kitų institucijų užsakymu gamina suvenyrinius degtukus, dantų krapštukus.

2002 m. įmonės apyvarta buvo 6,23 mln. Lt. Tai 20 proc. daugiau nei 2001 m. Vis daugiau produkcijos eksportuojanti Kauno įmonė tikisi tapti didžiausia degtukų gamintoja Baltijos šalyse, o degtukų išvaizdą bei dizainą priderinti prie Europos Sąjungos reikalavimų.