Tačiau susisiekus su šiomis įstaigomis paaiškėjo, kad tik vienintelė bendrovė „Lietuvos dujos“ avarijas šalina ir butuose. Į ją galima kreiptis visą parą.

Kitos dvi įmonės – VST ir „Klaipėdos vanduo“ rūpinasi tik išoriniais, o ne privačiais tinklais. VST atstovė Renata Saulytė pasakojo, jog taip susipainioja apie pusė skambinančiųjų. Atsiliepusios šių įstaigų darbuotojos nurodo kreiptis į avarinę tarnybą, su kuria sutartį yra sudariusi namų valda.

Neturi laiko

Poilsio dieną laikraščio „Klaipėda“ žurnalistai paskambino į tarnybą „Skaidrola“. Atsiliepusiai darbuotojai buvo pasakojama, jog kambaryje svyla elektros laidai, jaučiamas degėsių kvapas, sklinda mėlyni dūmai.

Išgirdusi pranešimą, moteris ramiu balsu paklausė adreso ir išbėrė, kad už iškvietimą reikės mokėti 80 litų, taip pat papildomai ir už atliktus darbus. Pareiškus sutikimą mokėti, pagalbos vis tiek siųsti neskubama. Darbuotoja paaiškino, kad komanda dabar dirba kitoje vietoje, atvažiuos, kai tik baigs.

Paskambinus darbo dieną į šią avarinę tarnybą, darbuotoja aiškino, kad iškvietimas kainuoja 50 litų. O kiek reikės mokėti už remontą, bus nustatyta atvykus į vietą. Tačiau pabrėžiama, kad šią savaitę meistrai nebespės atvažiuoti, nes turi daug darbo.

Teikia konsultacijas

Dienraštis „Klaipėda“ pasidomėjo, kaip operatyviai avarinės tarnybos dirba ir tamsiu paros metu. Visą parą uostamiestyje dirba dvi įmonės „City Service“ ir „Skaidrola“.

Į jas skambinta prieš vidurnaktį. Atsiliepusioms darbuotojoms pasakota, jog vonioje trūko vamzdis ir bėga vanduo, o už jo sutaisymą apmokės savininkas.

Abiejų įmonių darbuotojos tiksliai išsiaiškino, kurioje vietoje trūko vamzdis, papasakojo, ką padaryti, kad nevarvėtų vanduo. Pagalbą buvo siūloma atsiųsti po pusvalandžio.

Avarinių tarnybų operatorės nurodė, kiek kainuoja iškvietimas, paaiškino, kad darbų kaina bus nustatyta atvykus į vietą. Viena darbuotojų patarė, kad jei vandenį įmanoma sustabdyti, geriau palaukti ryto ir kreiptis į bendriją. Tuomet nereikės pačiam mokėti už remonto darbus.

Laisvadieniais – brangiau

Tarnybos „Skaidrola“, likviduojančios vandens, nuotekų, šildymo sistemų avarijas, direktorius Romas Gurauskas teigė, jog iškvietimas kainuoja atskirai, o už remontą mokama papildomai, įvertinus situaciją. Anot jo, tarnyba į vietą atvyksta per pusvalandį.

„City Service“, kuri šalina vandentiekio, elektros ir šildymo sistemų gedimus, avarinės tarnybos iškvietimas kainuoja bene mažiausiai. Šio mokesčio neturi mokėti abonentinę sutartį su įmone sudarę asmenys. Darbų įkainiai priklauso nuo paros laiko, dienos. Už juos naktį ir poilsio dienomis tenka mokėti brangiau.

Bendrovės „City Service“ projektų vadovas Mindaugas Genys tikino, jog esant išskirtinei situacijai tarnyba ne piko metu atvyksta per 15 minučių. Automobilių spūstys šį laiką gali prailginti iki valandos.

R.Gurausko teigimu, daugiabučių namų bendrijos turėtų sudaryti sutartis su avarine tarnyba. Darbo dienomis avarinės tarnybos sulaukia iki 80 skambučių per parą, savaitgaliais – apie 40. Dažniausiai reikia likviduoti kanalizacijos vamzdynų, elektros ir vandentiekio sistemų avarijas.

Atvyksta ir nemokamai

Bendrovės „Lietuvos dujos“ inžinerinio departamento direktorius Skirmantas Junevičius tvirtino, jog šios įmonės avarinės tarnybos iškvietimas nieko nekainuoja.

S.Junevičius pasakojo, jog tarnyba sulaukia įvairių skambučių. Kai kuriais atvejais pavojus nėra tikras. Dujų kvapą pajutusiam skambinančiajam užtenka pravėdinti patalpas. Pasak S.Junevičiaus, tarnyba stengiasi atvykti kuo greičiau. Užtrunkama tik pakliuvus į automobilių spūstis. Tačiau ateityje dujininkai gali važiuoti ir dar ilgiau.

„Nuo liepos įsigalios įstatymas, kuris mūsų avarinei draus važiuoti įsijungus signalinius švyturėlius. Tai galės daryti tik policija, medikai, ugniagesiai. Gali kilti keblumų dėl greito atvykimo“, – prognozavo S.Junevičius.