Pavojingi žaislai

2007 metais VNMPI iš viso atliko 6,5 tūkst. ne maisto prekių ir paslaugų patikrinimus. Teisės aktų reikalavimų pažeidimai buvo nustatyti beveik pusės patikrinimų metu. Daugiausia pažeidimų nustatyta turgaus prekyboje – 65 proc. ir didmeninės prekybos įmonėse – 54 proc.

Inspektoriai uždraudė tiekti į rinką bei nurodė pašalinti iš parduotuvių lentynų 27 žaislų tipus, 8 kosmetikos gaminių tipus, 7 elektrotechnikos gaminių tipus, 4 baldų tipus, 3 transporto priemonių sudėtines dalis, 2 dviračių tipus, 1 mašiną ir 1 dujinę viryklę.

Anot inspekcijos specialistų, vaikiški žaislai šalinami iš prekybos tada, kai juose randama per daug pavojingų medžiagų – ftalatų. Žaislai taip pat gali būti per daug brinkūs - juos prarijus, vaikui užsikimštų žarnynas.

„Vaikiškiems baldams taip pat yra keliami labai dideli reikalavimai: net ir lūžtant lovelei, vaikas neturi susižeisti“, - aiškino VNMPI viršininkas Ramūnas Lebedys.

Jis prisiminė atvejį, kai viena vaikiška kėdutė buvo išimta iš rinkos, nes jos tvirtinimo mazgai neišlaikė apkrovos bandymų. Produkto patikrinimas atliktas gavus tėvų skundą, kad vaikas iš kėdutės išslydo.

Inspektoriai trečiadienį žurnalistams demonstravo dvi kosmetikos priemones, kurios iš parduotuvių lentynų pašalintos dėl netinkamo, į maisto produktus panašaus įpakavimo - šampūno ir kaukės plaukams pakuotės atrodė kaip pieno butelis ir grietinės pakelis.

Pasak VNMPI, tarp nekokybiškų produktų ir toliau pirmauja Kinijoje pagamintos prekės, tačiau situacija gerėja. „Mūsų verslininkai Kinijoje jau atsirinkinėja, kokius produktus importuoti, klausia mūsų, ar planuojamos įsivežti prekės tinka rinkai. Tam tikras gaminių grupes, ypač žaislus, atidžiai stebi muitininkai“, - teigė R. Lebedys.

Jo teigimu, inspekcija turi teisę skirti administracines nuobaudas asmenims, kurie atsakingi už gaminių patekimą į rinką. Pernai buvo surašyta per tūkstantis tokių protokolų, o didžiausia bauda – 4 tūkst. litų – skirta už nekokybiškus naftos produktus.

Pagrįstų skundų mažėja

2007 metais VNMPI gavo ir išnagrinėjo 1850 vartotojų skundų. Teigiama, kad tai yra 20 proc. daugiau, nei praėjusiais metais ir beveik tris kartus daugiau, nei 2001 metais. Išnagrinėjus skundus nustatyta, kad 67 proc. vartotojų reikalavimų teisėti ir vartotojų teisės buvo apgintos.

„Tačiau pagrįstų skundų skaičius mažėja. Vartotojai, net ir žinodami, kad nėra visiškai teisūs, bando pasiekti norimą rezultatą“, - pastebėjo inspekcijos viršininkas. Jo teigimu, kai verslininkai nevykdo teisėtų vartotojų reikalavimų, skundų tyrimo medžiaga perduodama Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai - neteisminiam ginčų nagrinėjimui.

Dėl gaminių pernai gauti 1675 vartotojų skundai, iš jų daugiausia skundėsi dėl netinkamos gaminių kokybės – 90 proc. vartotojų. Žmonės daugiausia skundėsi dėl mobilaus ryšio telefonų, televizorių, kompiuterinės technikos, vaizdo, garso atkūrimo aparatų, šaldytuvų, dulkių siurblių, elektroterminių prietaisų, tekstilės, avalynės, baldų, cheminių medžiagų, transporto priemonių sudėtinių dalių, statybos produktų netinkamos kokybės.

Dėl įsigytų paslaugų kokybės pernai gauti 175 skundai, iš jų daugiausiai dėl cheminio valymo ir autoservisuose teikiamų paslaugų, taip pat dėl buitinės technikos remonto, baldininkų paslaugų kokybės, mažmeninės prekybos taisyklių pažeidimų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją