Laivybos įmonės, jei nemokėtų socialinio draudimo mokesčio nuo 1,7 tūkst. litų - vidutinės mėnesinės jūrininkų algos, sutaupytų apie 0,5 mln. litų per mėnesį.
"Sutaupytus pinigus galėtume skirti jūrininkų atlyginimams didinti bei nacionaliniam laivynui atnaujinti", - sakė LLSA prezidentas Vytautas Lygnugaris.
Anot jo, apie 35-40 proc. visų laivybos bendrovių išlaidų sudaro darbo užmokestis jūrininkams, o jo didžiąją dalį - socialinio draudimo įmokos.
Tačiau tokiai Socialinio draudimo įstatymo pataisai nepritaria Lietuvos jūrininkų sąjunga - jos nariai nerimauja, ar teisingai būtų paskirstytos sutaupytos lėšos, ir pageidauja, kad pataisoje būtų konkrečiai nurodyta, kiek procentų didės jūrininkų atlyginimai.
Pasak "Klaipėdos transporto laivyno" viceprezidento Andriaus Tenkučio, būtų nelogiška įstatymiškai įpareigoti visas bendroves padidinti darbo užmokestį, pavyzdžiui, 30 procentų.
LLSA nariai pabrėžė, kad nuo Naujųjų metų mūsų jūrininkų atlyginimai bet kuriuo atveju didės, nes jiems bus taikomas nulinis fizinių pajamų mokestis, kol kas jūrininkai valstybei moka 15 proc. pajamų mokesčio.
Kitąmet laivybos įmonės sieks, kad pelno mokestis būtų pakeistas fiksuotu tonažo mokesčiu - pagal jį laivybos bendrovės pelno mokestį mokėtų ne nuo laivų skaičiaus, o nuo tonažo. Švedijoje, Danijoje, kitose Skandinavijos valstybėse toks įstatymas jau veikia.