L. Sasnauskas konkrečių procentų sakė kol kas negalįs įvardyti.

„Prekybos centras galėjo atvežti pigesnio, bet žmogus mato, kad čia yra brangu ir kelia negeras asociacijas, kam jam pirkti lietuvišką pieną, jis gali latvišką pabandyti", – sakė L. Sasnauskas.

DELFI primena, kad Konkurencijos taryba yra pateikusi įtarimus dėl kartelio pagrindinėms Lietuvos pieno perdirbimo bendrovėms. Šiuo metu įmonės rengia atsakymus, o vėliau viešame Konkurencijos tarybos posėdyje bus galutinai nuspręsta, ar įtarimai pasitvirtino.

L. Sasnausko manymu, dėl viešai pateiktų įtarimų yra žlugdomas visų Lietuvos pienininkų geras įvaizdis ir savo kaltės dėl kartelinio susitarimo nemato.

Pabranginus iškart mažiau perka

Tuo tarpu bendrovės „Maxima LT“ Korporatyvinės rinkodaros departamento direktorius Giedrius Juozapavičius DELFI sako, kad daugumą maisto produktų parduotuvėse sudaro lietuviški, tačiau pripažįsta, kad jų kainoms padidėjus, pirkėjai kai kurių pirko mažiau.

Labiausiai paskutinįjį 2007 metų ketvirtį krito lietuviškų jogurtų pardavimas – maždaug 10 proc. lyginant su ankstesniu ketvirčiu. Tačiau, pavyzdžiui, sviesto paradavimas didėjo 9 proc. Visiškai nekito kefyro ar rūgpienio pardavimas.

Dideli svyravimų pastebėti ir pieno gėrimų grupėje – nors kiekvieną žiemą jų nuperkama mažiau, tačiau paskutiniais metų mėnesiais jų parduota 35 proc. mažiau lyginant su III-uoju ketvirčiu.

Paskutinįjį 2007 metų ketvirtį dešimtadaliu mažiau pirkta ir ilgai galiojančio pieno. Lietuviškų fermentinių sūrių, pieno, varškės, varškės sūrių ir sūrelių paklausa buvo sumažėjusi 3-6 proc. III-ąjį praėjusių metų ketvirtį, tačiau paskutiniais mėnesiais vėl susibalansavo.

Tai, G. Juozapavičiaus manymu, lėmė ir prekybos centro kainodaros politika, nes paskutiniaisiais mėnesiais pieno produktų kainos parduotuvėse nebedidėjo.

„Labai aiškiai matoma tendencija, kad trečiąjį ketvirtį labiausiai pasijautė kainų didėjimas. Pirkėjai dažniau perka pigesnę prekę ar tą, kuriai skelbiama akcija“, – pasakojo „Maxima LT“ atstovas.

„Norfos mažmenos“ atstovai tvirtino nepastebėję, kad lietuviškų maisto produktų būtų perkama mažiau.

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos direktorius Tomas Vaišvila DELFI sakė, kad lietuviško pieno pardavimas paskutinįjį ketvirtį keliais procentais netgi pakilo, lyginant su trečiuoju ketvirčiu.