„Euromonitor International” tyrimas rodo, kad Lietuvos alkoholinių gėrimų rinkos vertė praėjusiais metais pasiekė 4.8 milijardus litų ir išaugo daugiau nei 17 proc., tuo tarpu jos apimtis augo gerokai mažesniu tempu – kiek daugiau nei 7 proc., sudarydama 419 milijonų litrų.

Anot „Euromonitor International” analitikų, tokios tendencijos iliustruoja faktą, kad Lietuvos alkoholio rinka tampa prisotinta, o alkoholinių gėrimų vartojimo įpročiai artėja prie vakarietiškųjų.

Kylančios vartotojų disponuojamosios pajamos Lietuvos gyventojams leidžia rinktis brangesnius alkoholinius gėrimus – tai ypač pastebima alaus ir prabangių spirituotų gėrimų kategorijose. Kita vertus, toliau populiarėja lengvesni alkoholiniai gėrimai – sidras ir alkoholiniai kokteiliai. Šios kategorijos 2007 m. augo sparčiausiai ir vertine, ir kiekine išraiška – apie 45 proc., lyginant su 2006 m.

„Euromonitor International” duomenys rodo, jog alus, didžiausia alkoholinių gėrimų kategorija, augo vos daugiau nei 1 proc., 2007 m. pasiekdama 305 milijonus litrų. Šiek tiek populiaresnis buvo importinis ir mažesnį alkoholio kiekį turintis alus, kurio apimtis išaugo apie 5 proc.

2007 m. buvo palankūs vyno kategorijai, kuri taip pat ūgtelėjo, nors gerokai lėčiau nei sidrai ar kokteiliai, - apie 4 proc.

Lietuvos spirituotų gėrimų rinka augo ir vertine (25 proc.), ir kiekine (23.8 proc.) išraiška, 2007 m. pasiekdama 42 milijonus litrų. Degtinės kategorijos, sudarančios apie 75 proc. visos spirituotų alkoholinių gėrimų rinkos, apimtis augo daugiau nei 28 proc.

Vėl populiarėja „balta“ degtinė

„Euromonitor international” Rytų Europos rinkų analitikė Rusnė Naujokaitytė pastebi, jog „skoninių degtinių „bumas” baigėsi – vartotojai sugrįžta prie originalios „baltos” degtinės, kuri tinkamesnė ir vis labiau populiarėjančių kokteilių gamybai”. Analitikės teigimu, šiuo metu smarkiai išaugęs degtinės suvartojimas ateityje turėtų mažėti, nes ją pradės keisti kiti gėrimai, pavyzdžiui, brendis, kurio rinkos apimtis per 2007 m. išaugo beveik 20 proc. ir sudarė 4.6 milijonus litrų. Be to, plintanti kokteilių vartojimo kultūra prisideda ir prie „nišinių” alkoholinių gėrimų – romo ar tekilos – pardavimų augimo.

„Euromonitor International” prognozuoja, jog Lietuvos alkoholinių gėrimų rinkos vertė per artimiausius penkerius metus (2007-2012 m.) augs sparčiau nei jos apimtis – kasmet vidutiniškai apie 4 proc., 2012 m. pasiekdama daugiau nei 465 mln. litrų. Sparčiausiai besivystančios kategorijos išliks sidras, alkoholiniai kokteiliai.

Be to, prabangių prekinių ženklų paklausa skatins tolesnį viskio, brendžio, kojako, tekilos kategorijų vystymąsi, kai tuo tarpu degtinės pardavimų augimas sumažės.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją