Skausmingiausia jaunimui

Praėjusių metų pradžioje draudimo įmonės tautiečiams pateikė nemalonią staigmeną kilstelėdamos privalomojo civilinės atsakomybės draudimo įkainius. Kainų šuolį labiausiai pajuto nepatyrę ir neseniai eismo įvykius sukėlę vairuotojai.

Šiemet draudikai paslaugų branginti kol kas neketina, tačiau įkainių „žirklės“ išliks.

Jauniems, galingus automobilius mėgstantiems vairuotojams įmokos suma gali siekti net 1000–1400 litų, o kelerių metų vairavimo patirtį turinčiam asmeniui apdrausti vidutinės klasės automobilį kainuos apie 260 litų. Galutinė kaina priklauso ir nuo transporto priemonės variklio darbinio tūrio ir registracijos vietos.

Vidutiniškai keliais šimtais litų pernai brango ir kasko draudimas. Atsižvelgiant į automobilio amžių, markę, variklio tūrį ir kitus aspektus, šios draudimo rūšies įmokos svyruoja nuo maždaug 800 iki 3 tūkst. litų. Tiesa, apie 30 proc. daugėjo ir žmonių, kurie leido sau apdrausti automobilius kasko draudimu.

Pasirašytų draudimo įmokų kainos šiek tiek kilo ir dėl bendro prekių ir paslaugų brangimo.

„Tarkime, jeigu brangsta dažai ir automobilių remonto paslaugos, savaime didėja ir kasko draudimo įmokos“, – aiškino Draudimo priežiūros komisijos (DPK) Informacijos analizės skyriaus vedėjas Ramūnas Baravykas.

Draudikai vienijo jėgas

Jau nebe pirmus metus Lietuvos draudimo rinka vilioja užsienio kapitalo įmones. Baltijos šalių draudimo įmonės jungiasi ir steigia Europos bendroves, o atskirose šalyse veiklą vykdo tik įmonių filialai.

„Taip buvo padaryta su kompanija „Sampo gyvybės draudimas“ ir bendrove „Seesam Lietuva gyvybės draudimas“, – sakė R.Baravykas.

Panašūs procesai vyksta su „Baltic polis“. Buvęs bendrovės „Parekss“ draudimo kompanijos filialas „Baltic polis“ tapo Norvegų kompanijos „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialu.

Netrukus bus parduota ir „Reso Europa“. Prieš kelias dienas Norvegijos kapitalo Latvijos draudimo bendrovė „Gjensidige Baltic“ pasirašė susitarimą dėl 100 proc. Lietuvos ne gyvybės draudimo bendrovės akcijų įsigijimo.

Viliojanti ateitis

Pasak DPK eksperto, Lietuvos draudimo rinka traukia užsienio investuotojus, nes ji pati dar labai sparčiai plečiasi.

„Ateiti ir įsitvirtinti naujai bendrovei gana sunku, nusipirkti jau esamą ir toliau vystyti jos veiklą – gerokai lengviau. Be to, Lietuvos draudimo rinkos skvarba dar nepasiekė Europos Sąjungos vidurkio, todėl plėtros galimybės – milžiniškos“, – teigė R.Baravykas.

Rožines ateities perspektyvas regi ir patys draudikai.

„Baltijos šalių draudimo rinkos galimybės dar neišsemtos, o potencialas didžiulis. Lietuvoje viena šeima vidutiniškai turi 1,7 draudimo sutarties. Vakarų Europoje šis skaičius yra dvi trys. Tačiau pastaruoju metu draudimo plėtra buvo spartesnė nei viso šalies ūkio“, – kalbėjo bendrovės „Ergo Lietuva“ generalinis direktorius Saulius Jokubaitis.

Nauji produktai

Pernai draudikai nėrėsi iš kailio siekdami pritraukti kuo daugiau klientų. „Lietuvos draudimas“ siūlė galimybę žalas reguliuoti ir dėl draudimo išmokos susitarti telefonu, pristatė nemokamos pagalbos kelyje paslaugą, teikiamą kasko draudimu apsidraudusiems vairuotojams. Neatsiliko ir „Ergo Lietuva“. Bendrovė klientams pasiūlė visų rizikų kasko draudimą. Kelios bendrovės taip pat pristatė kompleksinius draudimo produktus, kai vienu polisu draudžiamas turtas, pastatai, civilinė atsakomybė ir draudžiama nuo nelaimingų atsitikimų. Klientai taip pat jau pratinami draustis internetu.

Gyvybės draudimo rinkoje žaibiškai išpopuliarėjo vienkartinių įmokų produktai.

„Draudimo įmonės tokius produktus pasiūlė labai laiku – tuo metu, kai buvo grąžinti rubliniai indėliai. Dėl to nemažai gyventojams grąžintų pinigų nukeliavo į investicinius fondus arba gyvybės draudimo įmones“, – kalbėjo DPK atstovas.

Šių metų prognozės

Draudikai prognozuoja, kad šiemet turėtų populiarėti sveikatos draudimas. Europos Sąjungos senbuvėse ši draudimo rūšis – viena populiariausių. Anksčiau Lietuvoje šiuo draudimu draudėsi tik stambios užsienio kapitalo bendrovės, o dabar juo darbuotojus motyvuoja net ir smulkios ar vidutinės įmonės.

Bendrovės „Ergo Lietuva“ vadovas S.Jokubaitis įsitikinęs, kad ir toliau ryškės tendencija mažinti kainas tiems gyventojams ir įmonėms, kurių žalingumas mažesnis.

„Lietuvos draudimo“ valdybos pirmininkas Kęstutis Šerpytis prognozuoja, kad didės elektroninės erdvės svarba. „Be to, atsiras ir naujų žaidėjų, todėl tikimės, kad rinka taps dar labiau dinamiška, o dėl to laimės klientai“, – sakė jis.