Prekybos tinklų sandėliuose – pats darbų įkarštis. Šiuo metu prekių iš čia išvežama porą kartų daugiau nei įprastai. Į prekybos tinklus masiškai vežamos mišrainės, daržovės, alkoholis. Taip ruošiamasi tradicinei švenčių prekybai.

„Kalbant apie prieššventines dienas, tai 22, 23 net 24 dienomis pirkėjų skaičius pakyla keliskart daugiau. Didžiosiose parduotuvėse apsilanko netgi 60 proc. daugiau pirkėjų, nei įprastomis dienomis“, – teigia „Maximos LT“ korporatyvinės rinkodaros direktorius Giedrius Juozapavičius.

Tačiau šių metų prekybos įkarštį gerokai pakaitins dar ir tai, kad didžiausi prekybos tinklai pirmą kartą nusprendė nedirbti per Kalėdas ir sausio pirmąją.

Prekybos tinklai pripažįsta didelių nuostolių dėl to nepatirsiantys. Spėjama, kad nemažai žmonių, žinodami, kad per šventes tam tikrų produktų negalės įsigyti, juos pirks masiškai išvakarėse, neretai viršydami savo realius poreikius.

„Manau, kad taip gali atsitikti, bet sunku prognozuoti kiek, nes tai yra pirmas bandymas nedirbti per Kalėdas ir realius rezultatus pamatysime po švenčių. Bet manau, kad alkoholio galėtų nusipirkti daugiau. O maisto žmonės suvalgo vis tiek tiek pat“, – svarstė „Iki“ komunikacijos direktorius Tomas Vaišvila.

Panašiai jau buvo nutikę rugsėjo pirmąją, kai buvo uždrausta prekiauti alkoholiu. Išvakarėse prekybos tinklai alkoholio pardavė kone pusantro karto daugiau nei įprastai. Ruošdamiesi pirkimo bumui prekybininkai porą dienų prieš šventes ilgins darbo laiką, įdarbins daugiau žmonių.

Prognozuojama, kad prekybos gigantams per šventes užvėrus duris, nemažai pirkėjų pasuks į degalines. Šios ėmė tam ruoštis.

„Šiais metais mes tiesiog perspėjome savo degalinių personalą, kad jie užsisakytų daugiau duonos, pieno, sviesto, tam, kad nepritrūktume šiomis dienomis“, – „Statoil Lietuvos“ mažmeninės prekybos vadovė Daiva Jokšienė.

Degalinės prognozuoja, kad švenčių dienomis jų apyvarta, palyginti su vidurkiu, išaugs 10-15 proc.