Tomas tikėjosi pasinaudoti parduotuvės taikoma 14 dienų vadinamąja komercinė garantija.

"Išgirdau nesuvokiamą dalyką - pardavėja man paaiškino, kad aš su batais vaikščiojau lauke, todėl jų pakeisti negalima, mat ant padų matosi žymės. Kitos alternatyvos - sutaisyti užtrauktuką - pardavėja nesiūlė", - pasakojo Tomas. Jam esą buvo paaiškinta, kad sugedęs užtrauktukas - ne gamyklinis brokas. O vadinamoji komercinė garantija galioja tik tokiai avalynei, su kuria nebuvo vaikščiojama lauke.

Batų parduotuvių taikoma komercinė garantija "pralinksmino" Lietuvos vartotojų instituto prezidentę Zitą Čeponytę. "Batai yra skirti avėjimui lauke. Be jokios abejonės tai nėra šlepetės avimos namuose", - sakė Z.Čeponytė. Pasak jos, minėtoje situacijoje parduotuvė turėjo sutaisyti užtrauktuką.

Z.Čeponytės teigimu, atsiradus aiškiai matomiems defektams - lūžus padui ar sugedus tam pačiam užtrauktukui - pagal vartotojų teisės apsaugos įstatymus parduotuvė turėtų sutaisyti atsiradusius pažeidimus netgi po pusmečio.

"15min" paskambino į "Žygio batų" parduotuvę, kurioje Tomas pirko batus.

"Jūs turbūt kalbate apie tuos rudus batus. Žinokit, jokio broko ten nebuvo, buvo aplinkui žmonių, jie matė. Turbūt batai spaudė koją, todėl pirkėjas ir norėjo juos pakeisti", - sakė nenorėjusi prisistatyti pardavėja.

"Žygio batų" parduotuves administruojančios bendrovės "Armitana" parduotuvių vadovė Aušra Volungevičiūtė iš "15min" išgirdusi apie vilniečio problemą nusistebėjo, kodėl klientui nebuvo pasiūlyta užtrauktuką sutaisyti.

"Gamyklinį broką mes dažnai sutaisome ir iki šiol didelių nusiskundimų nebuvo. Ir užtrauktukai yra pataisomi arba keičiami", - sakė A.Volungevičiūtė. Ji pažymėjo, kad dažnai pasitaiko klientų, kurie naudojasi 14 dienų komercine garantija - gerokai panešiotus batus grąžina, aiškindami, kad šie jiems nepatiko.

"Retkarčiais pasitaiko, kad batai piktybiškai būna sugadinti, pavyzdžiui supjaustyti. Atkreipiu dėmesį, kad komercinė garantija taikoma tik naujiems, lauke neavėtiems batams", - sakė A.Volungevičiūtė. Jos teigimu, "Žygio batų" parduotuvė komercinę garantiją siūlo net 30 dienų.

Vartotojų teisių instituto prezidentė Z.Čeponytė teigė, kad nusiskundimų dėl avalynės kokybės ne maisto prekių grupėje sulaukiama daugiausiai.

"Žinoma, klientai turi avalynę naudoti pagal paskirtį ir atsižvelgti į batų parduotuvių nurodymus", - pažymėjo Z.Čeponytė.