Vilnietė Nijolė teisybės ketina ieškoti vartotojų gynimo organizacijose po to, kai pamačiusi televizijos reklamą, kad savaitgalį „Maxima“ parduotuvėse 10 kiaušinių kainuos 2,49 Lt dar penktadienio vakarą Vilniuje Laisvės prospekte įsikūrusioje parduotuvėje išgirdo, kad pigesni kiaušiniai jau išpirkti. Nors, anot jos, reklama buvo transliuojama visą savaitgalį, pigiau kiaušinių nusipirkti nepavyko ir Anykščiuose šeštadienį vėlgi jų užsukus į „Maxima“.

„Tai yra labai nesąžininga, nes žmonės yra priviliojami į parduotuvę ir neradę nukainotos prekės vis tiek ką nors nusiperka“, – DELFI piktinosi pašnekovė.

„Dažnai būna, kad nueinu į parduotuvę, o reklamuotų pigesnių produktų nebėra. Va, kad ir šį šeštadienį buvo skelbiama, kad pigiau parduodami griliažiniai saldainiai, bet pačios pardavėjos sakė, kad jų labai nedaug pardavime buvo“, – DELFI pasakojo nuolat parduotuvių skelbiamas akcijas sekanti Danutė.

Kita pašnekovė pasakoja mačiusi moteris, kurios savaitgalį blaškėsi po „Rimi“ prekybos centrą ir ieškojo pigiau parduodamo sūrio, tačiau jis jau taip pat esą buvo išpirktas.

Z.Čeponytė: vartotojai skriaudžiami

Lietuvos vartotojų institutas lapkritį atliko tyrimą, kuriuo nustatė, kad dauguma vartotojų skundžiasi, jog nemažai prekių, kurioms skelbiamos akcijos, yra nepasiekiamos.

„Būna atvejų, kai ant prekių yra užrašai apie nuolaidas, tačiau jos jau būna pasibaigusios arba žmonės, paskatinti informacijos, kad prekės parduodamos su nuolaida, nuvyksta ir jų negauna“, – situaciją iliustravo instituto prezidentė Zita Čeponytė.

Jos teigimu, sociologinis tyrimas parodė, kad teisinis reglamentavimas šalyje yra per menkas ir vartotojai Lietuvoje yra skriaudžiami.

Tuo tarpu Konkurencijos taryba sako skundų iš pirkėjų nesulaukusi.

„Turėtų tinklas pasirūpinti, jeigu jau skelbia, kad vyksta tokia akcija, kad tų prekių ir būtų. Jeigu vartotojai iš tiesų pasiskųstų, tai mes visada reaguojame į skundus. Jeigu vyksta akcija, siūloma paslauga ar prekė, o vartotojai negali įsigyti, tai galėtų būti vertinama kaip galimai klaidinanti reklama, bet reikėtų aiškintis visas aplinkybes“, – DELFI sakė Konkurencijos tarybos atstovė spaudai Palmira Kvietkauskienė.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų priėmimo skyriaus vedėjas Petras Lepeška DELFI sakė, kad tokių skundų telefonu gaunamas vos vienas kitas. Jis prisiminė prieš keletą mėnesių sulaukęs nusiskundimų dėl nukainotos sūdytos lašišos, kurios pirkėjai parduotuvėje neberado.

Nuperka neprognozuojamus kiekius

Bendrovės „Maxima LT“ korporatyvinės rinkodaros direktorius Giedrius Juozapavičius DELFI neneigė, kad pasitaiko atvejų, kai neatspėjamas tikslus kiekis prekių, kuris bus nupirktas akcijos metu. Jo teigimu, išparduodamų prekių kiekiai planuojami remiantis įprastomis pardavimo apimtimis ir turėta patirtimi.

„Tokių atvejų pasitaiko, kai išperka neprognozuotus kiekius, pavyzdžiui, kitą sykį per savaitgalinę akciją nuperka tokį kiekį prekių, kokį nuperka per mėnesį arba net pusantro, tačiau tokių atvejų pasitaiko pakankamai retai“, – sakė „Maxima LT“ atstovas.

„Koks būtų mūsų tikslas reklamuoti prekę, kurios mes neturime? Tai reikštų, kad mes turime 100 tūkst. nepatenkintų pirkėjų, kurie mumis nusivilia, o mūsų tikslas yra padaryti viską, kad pirkėjas būtų patenkintas. Yra nelogiška, kad mes darytume tokį veiksmą, kuris pirkėjui keltų kažkokią agresiją ir nepasitenkinimą, mes atvirkščiai darome tokius veiksmus, kurie neutralizuotų situaciją“, – tęsė jis.

Pašnekovas pripažino, kad lietuviai yra jautrūs akcijoms. Bendrovės užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 29 proc. Lietuvos pirkėjų vadovaujasi prekybos centrų reklaminiais leidiniais, kuriuose siūlomos tos savaitės prekės patraukliausiomis kainomis. To paties tyrimo duomenimis, per 15 proc. Lietuvos pirkėjų visada perka nukainotas prekes ir jų ieško, šis procentas Panevėžyje ir Šiauliuose yra dar didesnis.