Ledai Kinijoje jau pralaužti, tačiau verslo reikalų čia turinčių lietuvių tebėra vienetai. Tikimasi, kad netrukus išnaudoti didžiulės Kinijos rinkos galimybes ryšis per šimtą Lietuvos įmonių.

Verslininkų skaičiavimais, kol kas labiau apsimoka atsivežti produkciją iš Kinijos nei atvirkščiai. Panašiai dirbti planuoja ir viena didžiausių Lietuvoje metalinių vamzdžių apdorojimo įmonių.

„Vokiečiai, prancūzai, britai dirba smarkiai – tai kuo mes prastesni. Būtų galima ten nusipirkti kažkokių kompleksinių dalių, pusfabrikačių, kuriuos galima panaudoti mūsų gamyboje, ruošiant galutinį produktą, kurį parduodame kitose Europos šalyse“, – sakė „LT Technologies“ pardavimo vadovas Aldas Kikutis.

Savo nišos Kinijoje ieško ne tik stambios įmonės. Tekstilininkai viliasi įsitvirtinti Kinijos mados rinkoje – pasiūlyti lietuvių dizainerių modelių.

„Tikrai apsimokėtų darbo jėgą samdyti ten ir pardavinėti produktą ten. Kiniečiai, ypatingai jaunimas, labiau orientuojasi į importinę, ne kinišką prekę“, – teigė Vilniaus modelių namų direktorė Jolanta Mikalajūnienė.

Pasak ekspertų, kinai gali pasigaminti, dažniausiai nukopijuoti, bet ką. Tad tikintis sėkmingo pardavimo šioje milijardinėje rinkoje būtina juos nustebinti – aukštomis technologijomis arba originalia produkcija.

„Galėčiau paminėti grybus, uogas ar medų – absoliučiai nišiniai produktai, kurie surado savo rinką“, – pasakojo Lietuvos ekonominės plėtros agentūros atstovė Lina Vaitkevičienė.

„Mūsų kelias – turime savo kokybę kelti naujausiomis technologijomis, ne antrinėmis kažkokiomis perpirktomis. Tada su tomis prekėmis išeiti į pasaulinę rinką – mes negalime pasiūlyti masinių produktų“, – aiškino profesorius Gediminas Mačys, Regioninių studijų asociacijos ekspertas.

Iš rankieji kinai pastaruoju metu kritikuojami dėl prastos kokybės ir net žalingos produkcijos. Europos Komisija siūlo griežtinti kokybės reikalavimus kiniškiems žaislams.