"Klaipėdos naftos" vadovas Jurgis Aušra dienraščiui "Lietuvos rytas" sakė, kad naftą per Klaipėdą nori gabenti Kazachstano naftos eksportuotojai, kuriems Rusija pradėjo taikyti pigesnius geležinkelių tarifus, bei mažosios Rusijos bendrovės, negalinčios eksportuoti naftos vamzdynais.

Anot dienraščio, naftos eksporto galimybėmis itin domisi "Mažeikių naftos" valdytojas - Rusijos koncernas "Jukos".

J.Aušra sakė, kad su "Jukos" atstovais buvo kalbėta apie naftos eksportą. Jiems buvo pasakyta, kad jei per Klaipėdą bus eksportuojama nafta, ji turės būti ne "Mažeikių naftos", o paties "Jukos".

"Klaipėdos naftai" nenaudinga, kad nafta būtų Mažeikių įmonės, nes pastaroji turi lengvatinius savo produktų krovos tarifus "Klaipėdos naftoje", tad tokius tarifus tektų taikyti ir už naftos perkrovimą. "Jukos" pažadėjo, kad nafta bus koncerno, o ne "Mažeikių naftos".

"Klaipėdos nafta" jau rengia galimybių gabenti naftą ekonominį pagrindimą. Manoma, kad projektui įgyvendinti tereikės apie 3 mln. litų.

Dienraštis taip pat teigia, kad "Jukos" domina ir dvi Klaipėdos uosto krantinės, esančios šalia "Klaipėdos naftos", per kurias atsivertų platesni keliai eksportuoti naftos produktus ir žalią naftą.

"Jukos" dėmesys Klaipėdos uostui gali būti susijęs su tuo, kad valstybė neprivatizuos "Klaipėdos naftos", todėl "Jukos" negalės šeimininkauti šioje įmonėje, nors nedideles galimybes "Mažeikių naftai" suteikia buvusios jos valdytojos (JAV bendrovės "Williams") inicijuota "Mažeikių naftos" ir "Klaipėdos naftos" sutartis. Neatmetama galimybė, kad į Klaipėdą gali būti tiesiamas naftos vamzdynas.

Vienoje krantinėje, į kurią gali krypti "Jukos" žvilgsnis, šeimininkauja bendrovės "Klasco" ir Vakarų Lietuvos pramonės ir finansų korporacijos kontroliuojama įmonė Krovinių terminalas, kitos (taip vadinamos nulinės krantinės) dar nėra išsinuomojęs niekas.

Krovinių terminalo valdybos pirmininkas Rimandas Stonys tvirtino, kad jokių pasiūlymų iš "Jukos" įmonė nėra gavusi.

Jau kitą rudenį Krovinių terminalas planuoja pradėti eksportuoti lietuvišką naftą. Tam bus įrengtos 30 tūkst. tonų talpos saugyklos. Terminalo pajėgumai - 1,5 mln. tonų.

"Jukos RM" viceprezidentas M.Brudnas teigė, kad planai per "Klaipėdos naftą" gabenti naftą yra per ankstyvi. Jo teigimu, "Jukos" nesidomi jokiomis kitomis Klaipėdos uosto įmonėmis, išskyrus "Klaipėdos naftą".

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją