Lietuvoje vienas žmogus 2006 m. šokoladui išleido 18,5 EUR (63,9 Lt) lyginant su 9 EUR (31,1 Lt) pasaulyje, 54,1 EUR (186,8 Lt) Vakarų Europoje bei 21 EUR (72,5 Lt) Rytų Europoje.

Strateginių rinkos tyrimų bendrovės „Euromonitor International” preliminarus tyrimas rodo, jog 2007 m. Lietuvos šokolado rinkos vertė išaugs apie 5 proc. ir sudarys apie 232 milijonus litų. Pagrindiniai veiksniai, darę įtaką rinkos vertės augimui, – didėjančios vartotojų disponuojamosios pajamos ir kylančios šokolado kainos.

2007 m. didžiausia šokolado rinkos kategorija kiekine išraiška išliks šokoladas plytelėmis (apie 39 proc. visos šokolado rinkos), sudarysianti apie 82,5 milijonus Lt. Lietuvos šokoladinių saldainių dėžutėse rinka 2007 m. sudarys daugiau nei 100 milijonų Lt, tuo tarpu šokoladinių batonėlių – gerokai mažiau – apie 38,7 milijonus Lt.

Populiariausia šokolado rūšis Lietuvoje – juodasis šokoladas, kurį renkasi beveik pusė Lietuvos vartotojų. Pieniškas šokoladas nedaug atsilieka nuo juodojo – jį renkasi daugiau nei 40 procentų vartotojų. Tuo tarpu baltasis šokoladas (7 proc.) bei šokoladas su įdaru (4 proc.) yra mažiausiai populiarūs.

„Euromonitor International” Rytų Europos rinkų analitikė Rusnė Naujokaitytė, analizuodama Lietuvos šokolado rinkoje vyravusias tendencijas, išskiria keletą svarbiausių: „Nors augančios vartotojų pajamos skatina vartotojus rinktis brangesnius žinomus prekinius ženklus, proporciškai didžiausia rinkos dalis vis dar tenka vidutiniam (apie 50 proc.) ir ekonominiam (apie 40 proc.) kainų segmentams. Kita vertus, nepaisant bendro kainų augimo visoje šokolado rinkoje, tokias tendencijas skatina ir didžiosios tarptautinės bendrovės, paskutiniuosius kelerius metus mažinančios kainas šokoladinių batonėlių kategorijoje”.

Remiantis „Euromonitor International“ duomenimis, 2006 m. didžiausios kompanijos buvo „Kraft Foods Lietuva“, „Vilniaus pergalė“, „Mars Inc“, „Laima“, „Coletta Fazer“. Populiariausi prekės ženklai – „Karūna“ („Kraft Foods Lietuva“), „Sostinės“ („Vilniaus pergalė“); „Snickers“ („Mars Inc“); „Laima“ („Laima“), „Geisha“ („Cloetta Fazer“ ir kt.

„Euromonitor International“ prognozuoja, kad per artimiausius penkerius metus iki 2012 metų visos Lietuvos šokolado rinkos vertė išaugs 24 procentais. Šokolado suvartojimas kiekine išraiška taip pat augs dėl tolesnio vartotojų pajamų didėjimo. Potencialios grėsmės rinkos augimui gali turėti didėjantys gamybos kaštai, ypatingai žaliavų (kakavos ir riešutų), tačiau kainų augimas ir suvartojimas leidžia prognozuoti, jog Lietuvos šokolado rinka augs.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją