2006 m. buvo ypatingai sėkmingi kosmetikos ir parfumerijos pramonėje veikiančioms įmonėms. Remiantis „Euromonitor International“ duomenimis, kosmetikos ir parfumerijos rinkos vertė sudarė 635,6 mln. Lt. ir 2006 m. išaugo beveik 14 proc. lyginant su 2005 m.

Inovacijos, mažmeninės prekybos plėtra ir sparčiai augančios vartotojų disponuojamosios pajamos, kurias 2006 m. ypač palankiai paveikė gyventojų pajamų mokesčio sumažėjimas – pagrindiniai faktoriai, teigiamai įtakoję kone visų kosmetikos ir parfumerijos kategorijų vystymąsi.

Ekspertų teigimu, 2006 m. greičiausiai auganti kategorija buvo priemonės nuo saulės. Šios kategorijos augimui – net 30 proc. lyginant su 2005 m. – didžiausią įtaką darė karšta vasara bei augantis turistų skaičius.

Vartotojų disponuojamųjų pajamų augimas skatino prabangios kosmetikos ir parfumerijos rinkos plėtrą – ypatingai didelę reikšmę šios kategorijos augimui turėjo išaugusi paklausa prabangiems kvepalams.

Analitikai išskiria vyrų priežiūros priemonių populiarėjimą – šios kategorijos rinka 2006 m. išaugo daugiau nei 11 proc. ir sudarė beveik 41 mln. Lt. Mažiausią rinkos dalį vis dar sudaro depiliatoriai (1,1 proc.) ir vaikų priežiūros priemonės (2,0 proc.), tačiau ekspertai prognozuoja, kad abi kategorijos turi didelį augimo potencialą.

“Euromonitor International” Rytų Europos rinkų analitikė Regina Maisevičiūtė teigia, jog disponuojamų pajamų augimas paskatino vartotojus rinktis aukštesnės kokybės, ne pirmo būtinumo prabangos prekes. Kita vertus, gamintojų pateikiamos rinkai naujovės skatino net tokių prisotintų kategorijų kaip, pavyzdžiui, plaukų priežiūros priemonės augimą“.

„Euromonitor International“ duomenys rodo, dekoratyvinė kosmetika (12,8 proc. rinkos dalies) bei odos priežiūros priemonės (17,8 proc. rinkos dalies) išliko tarp lyderiaujančių ir augančių kategorijų, tuo tarpu didžiausios kosmetikos ir parfumerijos kategorijos kaip ir 2005 m. liko plaukų priežiūros priemonės ir kvepalai – jos kartu sudaro apie 40 proc. visos kosmetikos ir parfumerijos rinkos Lietuvoje.

Pernai plaukų priežiūros priemonių rinka sudarė 138.5 milijonus Lt., t.y. išaugo 20 proc.

„Euromonitor International“ tyrime identifikuojamos Lietuvos kosmetikos ir parfumerijos rinkoje veikiančios įmonės pagal užimamą rinkos dalį, kurių dešimtukas išsidėsto tokia tvarka:

Lietuva, Top 10Rinkos dalis; proc.
Procter & Gamble Co11,4
L'Oréal Groupe11,2
Avon Products Inc8,9
Beiersdorf AG5,2
Colgate-Palmolive Co4,8
Unilever Group4,2
Henkel KGaA3,5
Oriflame Cosmetics AB3
Coty Inc2,2
Biok UAB1,7

„Euromonitor International“ prognozuoja, jog Lietuvos kosmetikos ir parfumerijos rinkos vertė per artimiausius penkerius metus išaugs 30 proc., o jos pardavimai 2011 m. pasieks 838,2 mln. Lt. Sparčiausiai besivystančios kategorijos išliks priemonės nuo saulės (2006 – 2011 m. išaugs daugiau nei 96 proc.), vaikų priežiūros (išaugs apie 52 proc.), plaukų priežiūros (augs beveik 50 proc.) bei vyrų priežiūros priemonės (numatomas beveik 43 proc. augimas).

Didžiausia kategorija išliks plaukų priežiūros priemonės, kurių rinkos vertė išaugs beveik 50 proc. tuo tarpu odos priežiūros priemonių kategorija pasivys šiuo metu antrą pagal dydį kvepalų kategoriją.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją